مدیر کل نوسازی مدارس يزد مطرح كرد؛
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در شورای آموزش ‌و پرورش ابرکوه قول مساعد داد که تا پایان امسال یک باب مدرسه در بخش بهمن ايجاد و در صورت همکاری مجموعه شهرستان، طرح‌‌های نیمه‌تمام را نیز تکمیل کند.
کد خبر: ۷۴۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 21 May 2019

«محمدرضا عارفی» در اين نشست اظهار کرد: در صورت همکاری مجموعه شهرستان در پیشبرد روند اداری، سازمان متعهد می‌شود کلیه طرح‌‌های نیمه ‌تمام شهرستان را با استفاده از اعتبارات ملی تکمیل کند.

وي تصریح کرد: با توجه به محرومیت بخش بهمن ابرکوه از لحاظ فضا و کیفیت آموزشی نیز متعهد می‌شویم تا پایان امسال یک مدرسه نیز از با تأمین اعتبار از محل اعتبارات استانی ايجاد کنیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان، اولویت‌های سازمان نوسازی را پیگیری طرح‌‌های نیمه‌تمام، اصلاح شاخص‌ها و تأمین اعتبارات دانست و افزود: هم‌اکنون يك‌هزار و 200 فضای آموزشی در استان وجود دارد که متأسفانه از این تعداد 400 مدرسه تحت بازسازی هستند.

وی عملکرد سازمان نوسازی را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: پیش‌ از این 260 طرح نیمه‌تمام داشتیم که 160 مورد را تحویل دادیم، در حال حاضر 79 هزار مترمربع زیربنای فضای آموزشی در استان داریم که نسبت به سال قبل 2.5 برابر افزایش داشته است.

عارفي همچنین راه نجات مدارس از بحران مالی را ايجاد واحدهای تجاری با همکاری شهرداران در کنار مدارسی که محدوده جغرافیایی مناسبی دارند، عنوان کرد: کلیه درآمدهای آن به آموزش‌ و پرورش تعلق گیرد.

«محمد کاظمی‌نسب» فرماندار ابرکوه مسئله کمبود فضای آموزشی را یکی از پیچیده‌ترین مشکلات حوزه آموزش ‌و پرورش دانست و گفت: این معضل ناخودآگاه کیفیت تعلیم و تربیت را نیز تحت تأثیر قرار داده است. ضمن این که از سوی دیگر تجمیع مدارس هم آسیب‌های خاص خود را دارد و از سوی دولت باید فضاهای آموزشی تقویت شود.

وي عنوان کرد: شاید یکی از بهترین راه‌حل مشکلات موجود تحقق سند بنیادین در حوزه تدوین برنامه‌ها و بودجه‌های سالانه است که حتی‌الامکان بخشی از کار به بخش خصوصی واگذار شود. آموزش‌ و پرورش اگر از خودش درآمد نداشته باشد، نمی‌توان مشکلات را برطرف کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار