مدیر کل کمیته امداد یزد:
مدیرکل کمیته امداد استان یزد اعلام كرد: سال گذشته 497 مورد کمک‌هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، دختران نیازمند غیر تحت حمایت، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و هدیه ازدواج به پسران تحت حمایت کمیته امداد استان اهدا شد.
کد خبر: ۷۴۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 21 May 2019

«محسن علیزاده» با بیان این که ازدواج مورد تأکید و سفارش دین مبین اسلام و موجب سلامت جسم و آرامش روح است، افزود: در این مدت 327 مورد کمک‌هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، 76 مورد کمک‌هزینه به دختران نیازمند غیر تحت حمایت، 46 مورد کمک برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و 48 مورد هدیه ازدواج به پسران تحت حمایت اهدا کرد.

وي با بیان این که حمایت از ازدواج و کمک به تأمین جهیزیه جامعه هدف تحت حمایت و پرداخت تسهیلات ازدواج یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد برای ترویج ازدواج ساده و تحکیم نهاد خانواده است، گفت: کمیته امداد استان یزد طی سال 97، یک میلیارد و 803 میلیون تومان برای ازدواج نیازمندان از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی همچون صدقه و زکات پرداخت کرده است.

اين مسئول با اشاره به اینکه 2154 دختر تحت حمایت در شرف ازدواج قرار دارند، افزود: سرانه پرداختی برای ازدواج مجدد بانوان و نوعروسان تحت حمایت پنج میلیون تومان و سرانه کمک‌هزینه تأمین جهیزیه دختران نیازمند غیر تحت حمایت و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت دو میلیون تومان است.

علیزاده با اشاره به فراهم بودن زمینه مشارکت نیکوکاران در تأمین جهیزیه و ازدواج نیازمندان، گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و با تعیین نیت خاص برای ازدواج مددجویان تحت حمایت، کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را در قالب طرح کوثر به این نهاد اهدا کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار