ريیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد آمادگي اين سازمان را براي راه‌اندازی اتوبوس امدادی با همکاری جمعيت هلال احمر استان اعلام كرد.
کد خبر: ۷۴۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 22 May 2019

«محمدرضا شفیعی» در دیدار مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، با تشکر از خدمات هلال احمر به ويژه در حوادث اخیر، اظهار كرد: مردم هلال احمر را قبول دارند و مورد اعتمادشان است، بخصوص در حوادث اخیر سیل در مناطق شمالی کشور آن را به خوبی دیدیم.

وي گفت: در بحث آموزش آماده هرگونه همکاری هستیم و به عنوان نمونه مي‌توانيم طرح اتوبوس امدادی را با همکاری دو مجموعه در استان راه اندازی کنیم تا جهت ارتقاي آموزش را در سطح استان به آحاد مردم كمك كند.

اين مسئول بیان كرد: می‌توانیم با ایجاد تفاهم‌نامه با هلال احمر در بحث آموزش کمک‌های اولیه، آموزش به رانندگان و پرسنل حمل و نقل شهری استان و طرح اتوبوس امدادی را با توجه به جهانی شدن شهر یزد با نماد خاص و متفاوت آماده کنیم.

شفیعی با اعلام این که هر دو مجموعه اهداف مشترکی داریم و می‌توانيم با همکاری بیشتر به این اهداف دست یابیم، عنوان کرد: خدمت به مردم برایمان بسیار ارزشمند است و در این مسیر، حمایت، هم‌دلی و هم‌راهی همه مدیران و دستگاه‌ها به وي‍ژه جمعیت هلال احمر را می‌طلبیم.

ريیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری به اهمیت آموزش امداد و کمک‌‌های اولیه به پرسنل حمل و نقل شهرداری توسط جمعیت هلال احمر نيز اشاره کرد و ضمن با پوشیدن لباس داوطلبی هلال احمر گفت: خود را یک امدادگر و داوطلب هلال احمر می‌دانيم و آماده هر گونه همکاری با این نهاد مردمی و مسئول هستیم.

دکتر «محسن حرازی زاده یزدی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد نيز در این دیدار اظهار كرد: هدف اصلی هلال احمر، امدادرسانی در زمان حادثه و آموزش و آماده بودن نیروها و تکمیل تجهیزات است.

وي با اشاره به این که جمعیت هلال احمر، نهادی مردمی و مستقل است و صرفاً منتظر حوادث نمی‌ماند، تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های زیادی در زمینه‌های مختلف در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

حرازی‌زاده با اشاره به این که در روزهای عادی و فارغ از حادثه، اعضای جمعیت هلال احمر با فراگیری مباحث آموزشی و مانورهای امدادی در حفظ آمادگی خود در حوادث تلاش می‌کنند، عنوان کرد: امروزه آمادگی جمعیت هلال احمر در دورترین نقاط استان وجود دارد.

وي گفت: آماده هرگونه همکاری با مجموعه حمل و نقل شهرداری هستیم و از طرح‌های متفاوت همچون طرح اتوبوس امدادی استقبال مي‌كنيم چرا که اساس کار هلال احمر آموزش است و این جمعیت درصدد تولید محتوا آموزشی است که بتوان برای همه قشرهای جامعه ارائه کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به آسیب‌های اجتماعی و مسئله اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر با اجرای طرح ملی پیمان(پیشگیری موثر از اعتیاد و نشاط اجتماعی) سعی در برطرف کردن مسئله اعتیاد به عنوان یکی از معضلات جامعه کرده است و از این که می‌توانیم با اجرای این طرح جوانان را از آسیب‌های اجتماعی دور کنیم به این موضوع افتخار می‌کنیم.

حرازي زاده در پايان نيز تاکید کرد: جمعیت هلال احمر و سازمان حمل و نقل شهرداری نه تنها در حوزه تاب‌آوری در حوادث و سوانح و پاسخ به بحران‌ها بلکه در مسائل مختلفی که وجود دارد می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته و به ارتقاء سطح تاب‌آوری اجتماعی و همچنین ارتقاء سرمایه اجتماعی در شهر جهانی یزد کمک کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار