عضو هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد با اشاره به نامه شرکت گاز استان مبنی بر قطع گاز واحدهای تولید آجر تاکید کرد: در سال رونق تولید، پیشنهاد می کنیم نخستین کار عملی برای حمایت از تولید ، منصفانه کردن قراردادهای یک طرفه دستگاه های خدمات رسان باشد.
کد خبر: ۷۴۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ 22 May 2019

محمد حسین فنایی افزود: در سال 98 که با عنوان رونق تولید نامگذاری شده بهتر است به دنبال ارائه راهکارهای عملی برای حمایت از صنعت و تولید در بخش های مختلف باشیم.
وی افزود: طی چند سال گذشته که شعارهای اقتصادی سرلوحه کارها بود، می بایست راهکارهای عملی جامعی ارائه می شد که متاسفانه خروجی خوبی را مشاهده نکردیم.
عضو هیأت مدیره خانه صمت یزد ، یکی از روش ها برای رسیدن به راهکار عملی را استفاده از ظرفیت اندیشکده و مراکز علمی عنوان کرد و گفت: راهکار اصلی تحقق شعارهای سال به ویژه در سال جدید که هنوز در مرحله عمل ندیده ایم، اجرای اصل 19 اقتصاد مقاومتی درباره شفاف سازی است.
وی در ادامه با اشاره به نامه اخیر شرکت گاز استان یزد مبنی بر لزوم همکاری کوره های آجرپزی برای جایگزینی سوخت در مدت 10 تا 15 روز ادامه داد: این واحدها چند طی سال گذشته با هزینه های بالا ، سوخت خود را با گاز جایگزین کردند و امروز توانایی جایگزینی با سوخت دیگر حتی در مدت کوتاه را ندارند.
فنایی تصریح کرد: از سوی دیگر، متن چنین نامه هایی با توجه به قراردادهای یک طرفه شرکت های خدمات رسان ، ناراحت کننده و توهین به تولیدکننده و صنعتگر و نیز عدم مسئولیت پذیری دستگاه ارسال کننده نامه هست و بهتر است در سال رونق تولید این موارد اصلاح شود.
به گفته وی متاسفانه قراردادهایی در تأمین اجتماعی ، بانک ها و دستگاه های خدمات رسان با واحدهای تولیدی تنظیم می شود که عمدتا یکطرفه است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید باید این موارد منصفانه شود تا دستگاه ها به وظیفه خود در قبال خسارت احتمالی به واحدهای تولیدی هم پاسخگو باشند.
این تولیدکننده یزدی تأکید کرد: اگر این موضوع و در ادامه حذف دلالان و واسطه های مدنظر باشد، خروجی درستی از شعار سال همراه با فرمول اجرایی و الگوی درست خواهیم داشت و آن موقع اشتیاق و ریسک پذیری برای تولید در کشور افزایش خواهد یافت.
فنایی با اشاره به لزوم استفاده درست از سیستم مالیات بر ارزش افزوده به عنوان اهرمی برای نجات کشور گفت: راهکار عملی این کار و تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در کشور و استان یزد ، حرکت عملی به سمت دولت الکترونیک است که متاسفانه هیچ آمادگی در این خصوص وجود ندارد.
در حال حاضر 299 واحد دارای پروانه کسب تولید آجر در یزد وجود دارد که تنها 180 واحد آنها فعال است.
به گفته مجتبی ذوالفقاری رئیس اتحادیه فخاران یزد ، با تغییر سوخت کوره‌های آجرپزی از مازوت به گاز طبیعی، میزان آلاینده ‌های زیست محیطی این واحدها تا 80 درصد کاهش یافت و عملاً موضوع انتقال کوره‌ها منتفی شد و همچنین موجب افزایش تولید از سال 91 تاکنون شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار