استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: پرسش مهر روحیه پرسشگری ، مشارکت جویی و اندیشه ورزی را میان دانش آموزان استان تقویت می کند.
کد خبر: ۷۴۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 22 May 2019

محمدعلی طالبی در آئین تجلیل از 196 نفر از دانش آموزان و فرهنگیان برتر پرسش مهر استان افزود: اندیشه پویای دانش آموزان موجب توسعه و آبادانی جامعه در زمینه های مختلف می شود.
وی با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح پرسش مهر در استان اظهار داشت: این طرح از آن جهت ارزشمند است که پل ارتباطی میان دانش آموزان، فرهنگیان و رئیس جمهوری است.
طالبی ادامه داد: همچنین طرح پرسش مهر موجب می شود که دانش آموزان در کنار تحصیل به مسائل محیط اطراف خود توجه و با طرح سئوال در جهت پاسخ به آن تلاش کنند و به نوعی در قبال موضوعات مختلف احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.
همچنین معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد اظهار کرد: پرسش مهر برای نخستین بار در سال 76 در دولت اصلاحات از سوی رئیس جمهوری وقت مطرح شد و می توان از آن به عنوان یکی از افتخارهای ارزشمند در حوزه دانش آموزی یاد کرد.
علی سرداری افزود: در این طرح رئیس‌جمهوری یکی از مهمترین مسایل کشور را در عرصه تعلیم و تربیت مطرح می‌ کند،که گروه هدف این طرح در قالب فعالیت ‌های فرهنگی و هنری به آن پاسخ می‌دهند.
وی خاطر نشان کرد : در سال تحصیلی 98- 97، 37 هزار و 500 نفر در پاسخگویی به پرسش مهر در استان یزد شرکت کردند که از این تعداد، 11هزار نفر دانش آموز و بقیه دانش آموز بودند.
سرداری ادامه داد: در مجموع 113 اثر به دبیرخانه کشوری در تهران ارسال شد که 57 اثر دانش‌آموزی، 52 آثار مربوط به فرهنگیان و یک مورد هم سرود بود.
وی موضوع آثار ارسالی را نقاشی، فیلم و داستان کوتاه، گرافیک ، وبلاگ نویسی، شعر و مقاله پژوه فرهنگی ذکر کرد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش یزد اضافه کرد: افرادی که موفق به کسب حدنصاب امتیاز شوند، در مراسمی که 11 تیر امسال با حضور رئیس جمهوری در تهران برگزار می‌شود، تجلیل می شوند.
همزمان با آغاز سال تحصیلی، رئیس جمهوری سئوالی را طرح می کند که در سال تحصیلی گذشته دانش آموزان و فرهنگیان چه مهارت هایی آموختند و امسال چه انتظاراتی دارند؟
هم اکنون 250 هزار دانش آموز در یکهزار و 920 واحد آموزشی استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
16 هزار فرهنگی مسئولیت تعلیم و تربیت این تعداد دانش آموز را بر عهده دارند.
جمعیت استان یزد در سرشماری سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستا و آبادی ها زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار