دوازدهمین جشن گلریزان ابرکوه با كمك چهار میلیارد و 211 میلیون ریالي خيرين و مردم نوع‌دوست اين شهرستان به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵ 22 May 2019

شامگاه پانزدهم ماه رمضان هم‌زمان با میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع)، دوازدهمین همایش کمک به زندانیان جرائم غیر عمد با حضور «احمد بهمنی» معاون قضایی دادگستری، «اسلام افشون» مدیر عامل ستاد دیه و «علی‌محمد دشتکیان» معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد در ابرکوه برگزار شد.

در این جشن گلریزان، خیرین و نیکوکاران ابرکوه با کمک‌های نقدی، غیر نقدی و تعهدات خود به میزان چهار میلیارد و 211 میلیون و 100 هزار ریال به آزادی زندانیان کمک کردند.

«علی‌محمد دشتکیان» معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد، اظهار کرد: جرائم عمدی و غیرعمدی جزئی از ذات همه جوامع است و نمی‌توان منکر آن شد، از سوی دیگر چون این جرائم و مشکلات مالی موجب بر هم خوردن نظم جامعه می‌شود، زندان یک راهکار برای کنترل و مدیریت این نظم است.

وي خاطرنشان کرد: با زندانی شدن یک فرد تنها خود او گرفتار و در بند نمی‌شود بلکه خانواده او نیز محبوس مشکلات اقتصادی، عاطفی و روانی خواهند شد.

به گفته اين مسئول قضايي، در همین راستا یکی از راهکارهای کم کردن این مشکلات، تشکیل انجمن‌های مردم‌نهاد مانند انجمن حمایت از زندانیان یا ستاد دیه است.

دشتکیان با بيان اين كه ستاد دیه در سال 69 به همت شهید لاجوردی تشکیل و در سال 76 رسماً به ثبت رسید، افزود: این ستاد کاملاً مردمی است و هیچ کمکی از دولت دریافت نمی‌کند. ضمن این که ستاد دیه نمی‌تواند هیچ نوع فعالیت تجاری داشته باشد و در غیر این صورت برطبق قانونی با آن برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: در سال 97 تعداد زندانیانی که از ابرکوه تحت پوشش این ستاد قرار گرفتند، 12 نفر با بدهی 32 میلیارد و 359 میلیون ریالی بود که ستاد موفق شد در مورد 29 میلیارد و 670 میلیون ریال آن گذشت شاکیان را اخذ و با پرداخت دو میلیارد و 688 میلیون و 590 میلیون ریال، 12 محکوم زندانی را آزاد کند.

دادستان عمومی و انقلاب اسبق ابرکوه تأکید کرد: در سال جاری 16 نفر محکوم ابرکوهی گرفتار زندان شده‌اند که مجموع بدهی آنان 70 میلیارد ریال است و کمیته صلح و سازش ستاد، شورای حل اختلاف زندان و قضات اجرای احکام حقوقی در مورد 27 میلیارد ریال آن رضایت گرفته و هم‌اکنون جهت آزادی این 16 نفر به 43 میلیارد ریال، نیاز است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار