متخصص طب ایرانی:
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و متخصص طب ايراني توصيه كرد: افراد مبتلا به ديابت در مصرف میوه توت سفيد در انواع تازه، خشک و حتی شیره آن محدوديت لازم را اعمال كنند.
کد خبر: ۷۴۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 22 May 2019

«سيد کاظم کاظمینی» با اشاره انواع مختلف توت، گفت: فراوانترین نوع اين ميوه در یزد به رنگ سفید و با عنوان توت سفید شناخته می‌شود، هرچند كه انواع دیگر توت همچون شاه‌توت، توت سیاه و توت فرنگی نيز وجود دارد.

وی در ادامه به طبعيت و ويژگي‌هاي توت سفيد اشاره كرد و افزود: توت سفید از نظر طب سنتی دارای طبیعتی گرم و تر است و خواص متعددی دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به خون‌ساز بودن این میوه اشاره کرد.

اين متخصص طب ایرانی، توت سفيد را در بهبود رنگ و روی ظاهری نيز موثر دانست و گفت: توت سفید، ملین و ادرار‌آور است و منجر به تقویت قوای جنسی نيز می‌شود.

وی توت را میوه‌ای چاق کننده خواند و تصریح کرد: توت سفید برای اعضایی مانند کبد و مغز خواص زیادی دارد و باعث تقویت این اعضا می‌شود.

کاظمینی با بیان این که مصرف زیاد میوه توت در افراد سرد مزاج می‌تواند منجر به احساس سردی در افراد شود، گفت: این افراد بهتر است بعد از مصرف توت، سکنجبین ترشی مصرف کنند تا با سردی فرد مقابله شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که دیابتی‌ها هم می‌توانند از این میوه پرخاصیت و شیرین استفاده کنند، گفت: هر چند این گونه به نظر می‌رسد که شیره توت برای افراد دیابتی مضر نیست اما افراد مبتلا به ديابت باید بدانند که مصرف این میوه در انواع تازه، خشک و حتی شیره آن باید به صورت محدود باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار