دبیر هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان یزد، گفت: هیئت ۸ نفره بازرسی حقوق شهروندی در سال ۹۷ از مراجع ضابط، بازداشت‌گاه‌ها و تحت نظرگاه‌ها، زندان‌ها و محاکم قضایی ۲۳۳ مورد بازرسی انجام داد که تنها ۲ مورد نقض حقوق شهروندی ‌تأیید شد.
کد خبر: ۷۴۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 22 May 2019

سیدرضا سجودی در نشست اعضای هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان یزد‌ اظهار داشت: در مجموع بازرسی‌های صورت گرفته سال قبل تنها 2 مورد نقض حقوق شهروندی در هیئت استان مورد تأیید قرار گرفته ولی از حیث تذکرات اعطایی، در سطح کارکنان قضایی 7 مورد و کارکنان اداری در 6 مورد تذکر داده شده است.

وی افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته سال گذشته 143 مورد بازرسی از محاکم قضایی، 4 فقره از زندان‌ها و 86 فقره بازرسی از مراجع انتظامی و ضابط و در مجموع 233 مورد بازرسی انجام شده است.

این مقام قضایی اضافه کرد: در سال گذشته 24 شکایت و گزارش از نقض حقوق شهروندی به دبیرخانه هیئت و اصل شد که در بررسی دقیق میدانی تنها 2 مورد از این گزارش‌ها نقض حقوق شهروندی تشخیص داده شده و راجع به آنها اتخاذ تصمیم شد.

وی از عدم وجود پیشنهاد تنبیه در کل بازرسی‌های به عمل آمده در سال گذشته خبر داد و گفت: عدم وجود پیشنهاد تنبیه در بازرسی‌های صورت گرفته و وجود 7 مورد تقاضای تشویق نشان از ارتقای کیفیت کار و اعتلای فرایند حاکم بر این دستگاه عریض و طویل در مبحث رعایت حقوق شهروندی دارد.

سجودی، با اشاره به تلاش‌های معمول در راستای اطلاع‌رسانی دقیق در ارتباط با فعالیت‌های دبیرخانه هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان یزد، عنوان کرد: امسال علاوه بر اطلاع‌رسانی‌های موردی از طریق رسانه‌ها، از روش‌های متنوع‌تری با هدف گسترش دایره اطلاعات حقوقی آحاد جامعه از نحوه فعالیت‌ها و شمول وظایف این هیئت صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار