مدیرکل بهزیستی یزد گفت: سالانه 200 هزار خدمات مشاوره و روانشناختی در مراکز دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان به شهروندان ارائه می شود.
کد خبر: ۷۴۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 22 May 2019

 جلیل عفتی در نشست مشترک با رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: افزایش تعداد فارغ التحصیلان مشاوره و روانشناسی منجر به رونق بازار کار این رشته و افزایش فرهنگ مشاوره در یزد شد.
به گفته وی در دهه 80 به ازای هر 23واقعه ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شد در حال حاضر از هر چهار ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود.
عفتی جمعیت سالمندان استان را 10 درصد ذکر کرد و گفت: در استان رشته های پزشکی و پیراپزشکی سالمندی نداریم و تربیت نیرو هم در دانشگاه ها متناسب با نیازها نیست.
مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در بررسی علمی آسیب ها یادآور شد: موضوعات پژوهشی در دانشگاه ها باید کاربردی و گره گشا باشد.
وی در خصوص همکاری بهزیستی و جهاد دانشگاهی هم اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه منعقده متناسب با نیازها ظرفیت سازی خواهیم کرد.
هم‌اکنون 25 هزار معلول از خدمات مختلف بهزیستی استان یزد بهره‌مند هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار