مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق یزد گفت: به تمام مشترکانی که در زمان پیک مصرف برق بویژه در 40 روز پر مصرف تابستان، صرفه جویی کنند پاداش داده می شود.
کد خبر: ۷۴۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 30 May 2019

محمد میرشمس اظهار داشت: مجموع مصرف برق استان در طول سال ۸۰۰ مگاوات است که این میزان در زمان پیک مصرف که عمدتاً در تابستان قرار دارد به هزار و ۵۰۰ مگاوات می رسد.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف نیازمند همکاری همه بخش هاست، افزود: مصرف برق و تقاضا در دوران پیک مصرف ۲ برابر می شود به همین دلیل دولت از مشترکان در تمامی بخش ها خواسته تا با مدیریت مصرف، هم پاداش دریافت کنند و هم مانع گسترش خاموشی در کشور شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق یزد تصریح کرد: افزایش متوسط یک درجه دمای هوا در فصل گرم سال، حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ مگاوات به بار سراسری شبکه برق می‌افزاید و این موضوع مدیریت بار در تابستان را دوچندان خواهد کرد.

شمس اضافه کرد: عبور از پیک بار مصرف برق در فصل گرم سال، نیازمند اجرای طرح‌های مدیریت بار و انرژی است و فرهنگ سازی در این بخش باید از ابتدای سال با قوت بیشتری پیگیری شود.

وی یادآور شد ک به عنوان نمونه اگر یک چاه کشاورزی بتواند چند ساعت و چند کیلووات در مصرف برق صرفه جوی کند سه تا چهار برابر آن پاداش دریافت خواهد کرد.

** هزینه ها برق یک کولر گازی هفت برابر کولر آبی

این مسئول درباره وضعیت مصرف برق کولرهای آبی و گازی هم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، کولر آبی مناسب تر است که باید در این خصوص به راندمان بالای کولرها نیز توجه ویژه صورت گیرد.

وی، بهینه سازی و نصب سایبان بر بالای کولرهای آبی راضروری عنوان کرد و ادامه داد: بهترین کولر گازی چهار برابر کولر آبی برق مصرف می کند ضمن آنکه هزینه های برق یک کولر گازی با توجه به تصاعدی شدن تعرفه ها، هفت برابر کولر آبی خواهد بود.

سهمیه کاهش اوج بار مصرف برق استان در سال ۱۳۹۸ با ضوابط اجرایی برنامه های پاسخگویی بار در بخش های صنعت ۵۴.۷ درصد، کشاورزی ۲۲.۹، تجاری و اداری ۹.۷ درصد و مولدهای خود تامین ۷.۲ مگاوات در نظر گرفته شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، بیش از ۶۶۰ هزار نفر مشترک برق دارد.
هم اکنون ۸۱.۱ درصد مشترکان توزیع برق استان در بخش خانگی، ۱۳.۵ درصد در بخش تجاری، ۲.۳ درصد عمومی، ۱.۷ درصد صنعتی و ۱.۴ درصد کشاورزی هستند.
در فروش انرژی، بخش های صنعتی با ۵۲ درصد، کشاورزی با ۱۵ درصد، خانگی ۲۲ درصد، عمومی ۶درصد و پنج درصد در بخش تجاری قرار گرفته است و در مجموع ۶۷ درصد فروش انرژی حوزه توزیع استان در تولید استفاده می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار