نخستین جلسه هم اندیشی پزشکان درمانگر اعتیاد استان یزد روز چهارشنبه با هدف بررسی راه های تحقق اهداف و جلب مشارکت بخش های مرتبط برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ 30 May 2019

در این جلسه ابتدا اجمد حایریان رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی یزد بر لزوم محوریت پزشکان عمومی در سیاستگذاری‌های نظام سلامت تاکید کرد و از آنها که سال‌های متمادی بدون کمترین ادعایی قسمت اعظم بار درمان را بر دوش کشیده‌اند تقدیر کرد.

در ادامه مدیرکل بیمه سلامت استان یزد، لزوم اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را یادآور شده و تاکید کرد در سیستم ارجاع، مراکز درمان سو مصرف مواد بعنوان سطح دو تعریف خواهند شد و بیماران از مراکز بهداشتی و مطب‌ها به این مراکز ارجاع می‌شوند.

همچنین محمد حسین زارع، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، سخنران بعدی این همایش بودند که از همکاری خوب و مؤثر انجمن درمانگران اعتیاد در مواردی چون آموزش و توانمند سازی پزشکان و پرسنل مراکز درمان اعتیاد و همچنین همکاری این انجمن، در نظارت و ارتقاع عملکرد مراکز درمانی تشکر نمودند.

سپس مجتبی غالبی رئیس انجمن موسسین مراکز درمان اعتیاد استان یزد بر ادامه همکاری با دانشگاه در مواردی همچون برگزاری کلاسهای بازآموزی و برنامه‌های ارتقا عملکرد مراکز و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد تاکید کردند.

ویزیت و مشاوره اولیه رایگان بیماران طی هفته مبارزه با مواد مخدر، برگزاری کلاس‌های گروهی و آموزش موردی خانواده‌ها در رابطه با شناخت اعتیاد، عوارض و علائم آن و کمک‌های درمانی به افراد مبتلا به بیماری اعتیاد، انجام تست تشخیص سریع ایدز به صورت رایگان جهت متقاضیان اعم از دارای پرونده درمانی یا دیگر متقاضیان و تخفیف به بیمارانی که در هفته مبارزه با مواد مخدر، پرونده درمانی تشکیل دهند تاکید شد.

در انتهای این همایش، انتخابات بازرس انجمن موسسین مراکز درمان اعتیاد استان یزد برگزار شد و دکتر محمد هادی فرحزادی بعنوان بازرس اصلی و دکتر امین سوزنی بعنوان بازرس علی البدل انجمن، انتخاب شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار