نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: موزه آرایی و فضاسازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان می‌تواند پیام شهدا و ایثارگران را به دنیا صادر کند و جلوه‌گاه فرهنگی مناسبی برای آیندگان باشد.
کد خبر: ۷۴۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 30 May 2019

کمال دهقانی فیروزآبادی با اشاره به پیشرفت قابل قبول فیزیکی مرکز فرهنگی دفاع مقدس افزود: موزه دفاع مقدس یزد نسبت به خیلی از استان‌ها پیشرو است که این را مرهون مدیریت خوب این مجموعه هستیم.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع دفاع مقدس و نشر آثار آن بر کسی پوشیده نیست، این مجموعه نیز می‌تواند با گردهم آوردن همه آثار شهدا و رزمندگان، فضای خوبی برای بازدید عموم مردم ایجاد کند.

نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های خاص شهر جهانی یزد، تاکید کرد: نظر به جهانی بودن یزد و آثار باستانی این شهر سالانه افراد بی‌شماری از سراسر دنیا به این شهر می‌آیند که قطعاً مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند یکی از جلوه‌های تاثیرگذار فرهنگی برای مهمانان داخلی و خارجی باشد.

دهقانی فیروزآبادی مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد را چون خورشیدی دانست که خواهد درخشید و یادآور شد: موزه آرایی و فضاسازی این مجموعه می‌تواند پیام شهدا و ایثارگران را به دنیا صادر کند و جلوه گاه فرهنگی مناسبی برای آیندگان باشد.

وی با اشاره به جانفشانی‌های رزمندگان تیپ ۱۸ الغدیر یزد در روران دفاع مقدس متذکر شد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت مجمع نمایندگان بر مرتفع شدن مشکلات مالی این مجموعه حتی از منابع اعتباری درون استانی بهرمند شویم.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در کنار پارک آزادگان صفائیه احداث شد و شامل سه بخش محوطه ،۲ طبقه گالری نمایشگاهی و مفهومی و ساختمان اداری است. زیربنای باغ موزه دفاع دفاع مقدس استان با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا احداث شد که زیربنای ساختمان اصلی آن سه هزار و ۸۰۰ مترمربع است.

همچنین در گالری این مرکز، اسناد و مدارک و آثار حجمی از دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد. ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد از سال ۱۳۸۶ شروع شد که تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، ۳۰۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در جبهه های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.

این استان بر اساس سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵؛ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار