میراث فرهنگی به ساکنان بافت مهلت يك‌ساله داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به دستور تخریب چهارمین تاسیسات گردشگری داراي ساخت و ‌ساز نامتعارف با بافت تاریخی، از تعيين مهلت یک ساله براي ساکنان بافت تاریخی براي رفع اين قبيل موارد ‌خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 01 June 2019

«سید مصطفی فاطمی»  از تخریب چهارمین تاسیسات گردشگری بافت تاریخی تا پایان هفته جاری به علت عدم برخورداری از ساخت‌وسازهای نامتعارف خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از مالکان سازه‌ها و بناهای تاریخی ضمن ساخت‌وسازهای نامتعارف به اخطارهای مکرر اداره کل میراث فرهنگی، توجهی نمی‌کنند.

وی افزود: متاسفانه به رغم راي دادگاه به جریمه و تبرئه، درخواست ما برای مجموعه‌های متخلف تخریب این سازه‌های نامتعارف است چرا که اخطار دادیم که این بناها را نسازند اما مالكان هيچ اعتنایی در اين باره نکردند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به ارتفاع غیرمجاز برخي ساخت و سازها به عنوان تخلف موارد تخریب شده، تصریح کرد: از آنجایی که خط آسمان یزد یکی از مهمترین ویژگی‌های این شهر جهانی به ویژه در چشم گردشگران است، هر نوع سازه‌ای که منجر به تخریب خط آسمان و البته ايجدا نمايي غيرمتعارف با بافت شود، در صورت بی‌اعتنایی به هشدارها و اخطارهای میراث فرهنگی، تخریب خواهد شد.

وی افزود: البته موردی که به تازگی تخریب شد نيز از مصالح ساختمانی مرسوم استفاده نکرده و سازه‌ی پیش ساخته بود كه غرمتعارف با سازه‌هاي اين بافت جهاني بود.

فاطمی هر گونه ساخت و ساز روی پشت‌بام‌هاي سازه‌هاي اين بافت را نيز غیرمجاز خواند و گفت: نصب خرپشته و شیروانی در پشت‌بام‌های بافت تاریخی غیرمجاز است، از این رو اداره کل میراث فرهنگی به تمام ساکنان بافت تاریخی به ویژه تاسیسات گردشگری، مهلتی یک ساله به منظور جمع آوری شیروانی‌های ایجاد شده داده است.

مدير كل ميراث فرهنگي استان در اين باره تاکید کرد: البته در مورد مهلت تعيين شده، تاسیسات گردشگری در به علت نوع کاربری و اهمیتی که دارند، در اولویت قرار دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار