استاندار یزد با بیان اینکه اولویت‌های جدید بر اساس سند توسعه و سند آمایش استان یزد طرح ریزی شده است افزود: وجود فارغ التحصیلان بیکار یکی از مشکلات و چالش‌های استان یزد است.
کد خبر: ۷۵۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰ 01 June 2019

محمد علی طالبی در نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه مهمترین نیاز در حوزه سرمایه گذاری در استان، توجه به همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در استان است اظهار داشت: بحثی که در خصوص اولویت‌های جدید در استان یزد مطرح شده، اولویت‌های جدید نیست بلکه نگاهی به همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف است.

استاندار یزد بحث محیط زیست، کبود منابع آب، وجود فارغ التحصیلان بیکار را از جمله چالش‌های استان برشمرد و گفت: توسعه گردشگری، توجه به انرژی‌های نو، توجه به حوزه فناوری و صنایع هایتک و دانش بنیان از جمله مواردی است که باید تلاش کنیم تا به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمام اولویت‌های جدید استان بر اساس سند توسعه و آمایش استان یزد است گفت: رویکردهای جدید بر اساس علم و دانشی است که در استان یزد وجود دارد که شاید در گذشته کمتر به آن توجه شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: در بحث مهاجرت رویکردهای توسعه‌ای که درگذشته وجود داشته سبب مهاجرت تعداد قابل توجهی به استان یزد با تحصیلات پایین شده و فارغ التحصیلان استان به دلیل نبود فرصت شغلی از استان خارج می‌شدند که سعی داریم یک توازنی را در بحث مهاجرت‌های استان یزد ایجاد کنیم.

استاندار یزد به شعار سال اشاره کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها را در استان به کار گرفتیم و ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که از جمله ظرفیت‌های قانونی است که در اختیارمان است و حتی برای رونق تولید و سرمایه گذاری جلسات استانی که ساختارش در استان تدوین شد به مانند کمیته تشویق سرمایه گذاری راه اندازی شد تا بتوانیم کاربردی و مصداقی موارد مرتبط با سرمایه گذاری و تولید را در استان دنبال کنیم و اگر مشکلاتی که امروزه به صورت عمومی با آن روبه‌رو هستیم که بخش عمده آن به تحریم‌های ظالمانه باز می‌گردد، در استان بهترین شرایط را به لحاظ هماهنگی و تعامل دستگاه‌های مختلف در حوزه تولید و سرمایه گذاری داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار