مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه ۱۴ نیروگاه با ظرفیت ۱۴۰ مگاوات با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد ریال در حال بهره برداری است گفت: تغییرات نرخ ارز و مشکلات خرید خارجی مهمترین چالش رشد توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است.
کد خبر: ۷۵۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵ 02 June 2019

محمد حسین صباغ زادگان در نشست مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت برق در استان یزد با توجه به بستر مناسبی که وجود دارد مطلوب بوده است اظهار داشت: احداث نیروگاه‌های خورشیدی فتوولتاییک، همچنین احداث نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارت و سرمایه گذاری در خصوص خطوط و پست‌های انتقال توسط بخش خصوصی محورهای سرمایه گذاری در استان یزد است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 شرکت قرار داد تضمینی 20 ساله با دولت منعقد کردند گفت: از این 40 شرکت، 7 نیروگاه با ظرفیت 58.5 مگاوات در هفت شهر استان یزد در حال بهره برداری است که رتبه اول نیروگاه‌های خورشیدی در حال بهره برداری را به استان اختصاص داده است.

وی کُند شدن رشد توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به دلیل تغییرات نرخ ارز و مشکلات خرید خارجی را از جمله چالش‌های این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه نیروگاه‌های همزمان برق و حرارت در هدف این بوده که راندمان را در تولید بالا ببرند که در حال حاضر قرار با 25 شرکت با تضمین 5 ساله به میزان 250 مگاوات منعقد شده و 14 نیروگاه با ظرفیت 140 مگاوات با سرمایه گذاری 4 هزار میلیارد ریال در حال بهره برداری است.

صباغ زادگان حمایت از 800 مگاوات از نیروگاه‌های فتوولتاییک در برنامه ششم برای استان یزد، اولویت قرار گرفتن نیروگاه‌های خورشیدی و حمایت از سرمایه گذاران و رفع مشکلات آنها و تشکیل کارگروه استانی برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی از جمله اولویت‌های برق منطقه‌ای در استان یزد عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار