رییس سازمان سیما و منظر شهرداري يزد:
هرچند تعطيلي و غيرفعال شدن آبنمای بوستان باغ ملی یزد گلايه‌هاي شهروندان را به دنبال داشته ولي رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری فعالیت مجدد این آبنما تا چند روز آینده را وعده مي‌دهد.
کد خبر: ۷۵۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 02 June 2019

در حالی که پارک باغ ملی واقع در میدان آزادی یزد از سال گذشته تبدیل به فضایی شورانگیز به ویژه در ایام گرم سال برای مردم یزد شده بود اما با شروع ایام گرم امسال به فضایی تاریک و ساکن تبدیل شده است.

آبنمایی که سال گذشته شهرداری در بخشی از این پارک ایجاد کرد، چنان شور و حالی به این بوستان مرکزی شهر داده بود که اين پارك كه زماني محل تجمع برخي اقشار خاص با برخي آسیب‌های اجتماعي بود را به فضایی فرهنگی با محوریت خانواده تبديل كرده بود. حتي بعضاً بسیاری از برنامه‌های فرهنگی مانند تئاترهای خیابانی نیز به این محل منتقل شده بود.

اما انگار مدت زیادی این فضای شورانگیز دوام نیاورد چرا كه با غیرفعال شدن آبنما، اين فضاي شهري دوباره به فضایی تاریک و دور از جمعیت خانواده‌ها تبدیل شده و بعضاً گلایه‌هایی را از سوی شهروندان به همراه داشته است.

«محمد صفدرپور» رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در همين رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، اظهار می‌کند: این آب‌نمای بزرگ به علت نقص فنی دچار اختلال و در حال حاضر غیرفعال شده است.

وی تصریح می‌کند: تابلو برق این آبنما به علت رطوبت‌زدگی دچار نقص فنی شدهريال اما این شکل در دست بررسی و رفع است و با رفع اين مشكل در هفته جاري به زودي شاهد راه‌اندازي مجدد اين آبنما خواهيم بود.

این مسئول در ادامه طراحی، حفظ و نگهداری آبنماهای سطح شهر را در محدوده وظایف این سازمان عنوان می‌کند و می‌گوید: از آنجایی که هوای یزد گرم است، خانواده‌ها نسبت به آبنماها رغبت خاصی نشان داده و تقریبا آبنماها یکی از جاذبه‌های بوستان‌های یزد هستند.

صفدرپور از راه اندازی دو آبنماي ديگر در محل‌های بلوار 52 متری امامشهر و پارک بزرگ آزادشهر خبر مي‌دهد و مي‌گويد: سال گذشته شش آبنمای کف خشک با ابعاد مختلف در يزد راه‌اندازی شده که از این تعداد، دو مورد آبنمای موزیکال بودند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار