در مراسمی که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، جمعی از مسئولان و شرکت کنندگان در آئین معنوی اعتکاف رمضانیه در مسجد تاریخی ملااسماعیل مرکز استان برگزار شد، هفت چهره برتر فرهنگی استان تجلیل شدند.
کد خبر: ۷۵۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 03 June 2019

 در این مراسم که به همت مرکز جبهه فرهنگی یزد یکشبنه شب برگزار شد با لوح و هدایایی از حجج الاسلام علی گندمی و محمدمهدی حر زاده و همچنین علی‌اصغر عمو قدیری، محمدحسین رحیمی نسب، علی‌اکبر کاظمی، محمدعلی شجاع و ابوالفضل کرمانی نسب تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم یادشده گفت: نیروهای فرهنگی انقلاب و دلسوزان نظام نقش مهمی در پیگیری تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری دارند و باید وظایف خود را به درستی بر اساس شرایط و نیاز روز کشور انجام دهند.

آیت الله محمد رضا ناصری یزدی افزود: انجام امور فرهنگی مورد نیاز تشکل های انقلابی با همکاری مردم و مشارکت فعال جوانان به خاطر توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب خیلی ضروری است و باید نسبت به سال های گذشته افزایش یابد.

وی تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات، اعتکاف و جلسه های پرسش و پاسخ نیاز است که باید زمینه برگزاری و سپس جذب نسل جوان استان روز به روز افزایش یابد.

اجرای گروه سرود عاشقان ولایت، مدح حضرت علی (ع) و سخنرانی از برنامه های جانبی مراسم یادشده بود.

به گفته د بیر اجرایی اعتکاف رمضانیه یزد برای هشتمین سال متوالی مراسم معنوی با عنوان «بهانه وصل هشت» دیروز یکشنبه با حضور یک هزار و ۲۲۰ نفر در مسجد ملا اسماعیل و امامزاده جعفر (ع) مرکز این استان آغاز شد.

سید رضا حاجی بزرگ، در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد یک هزار و ۱۱۰ نفر مرد و بقیه بانوان هستند که به مدت سه روز در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اعتکاف مشارکت دارند.

وی ادامه داد: دعاخوانی و جز خوانی قرآن، ویژه‌برنامه‌های معرفتی و اخلاقی برای رده‌های مختلف سنی، سخنرانی با حضور اساتید مذهبی، برگزاری مسابقات و برنامه شبی با شهدا در این مراسم پیش بینی و در این مدت برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی اعتکاف رمضانیه یزد بیان کرد: این مراسم معنوی به همت هیئت رایة الهدی و با مشارکت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه و ستاد نماز جمعه یزد برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار