استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان این که فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب مهمترین اقدام برای حفظ منابع آبی است، تاکید کرد: حفاظت از آب تنها برعهده وزارت نیرو نیست بلکه همه افراد ملزم به مدیریت مصرف آب هستند.
کد خبر: ۷۶۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 27 July 2019

«محمدعلی طالبی» در آیین اختتامیه جشنواره سپاس آب که با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، مدیر دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو و دیگر مسئولین و مردم برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره، گفت: جشنواره سپاس آب و نمایشگاه این جشنواره به خوبی توانسته است به اهدافی که از قبل برای آن پیش بینی شده برسد.

وی بیان کرد: همان گونه که در قرآن ذکر شده حیات همه چیز به آب بستگی دارد، یک معنای نهفته ای در این آیه وجود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

طالبی با اشاره به این که وابسته بودن حیات به آب به افراد می فهماند که مسئولیت مدیریت و حفاظت از آب تنها برعهده وزارت نیرو، آب منطقه ای یا دستگاه خاصی نیست بلکه هر فردی ملزم است به درستی مسئولیت خود را در قبال آب ایفا کند به خصوص در شرایط بحرانی یزد که با آن مواجه است، اظهار کرد: فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب مهمترین اقدام برای حفظ منابع آبی است که خوشبختانه برنامه های خیلی خوبی در یزد شروع شده و می تواند به تامین این فرهنگ در استان کمک کند.

وی افزود: ادامه این چنین برنامه هایی و گسترش آن می تواند منجر به برگزاری جشنواره سپاس آب به صورت منطقه ای و ملی شود.

استاندار یزد تصریح کرد: برگزاری این جشنواره تلاش بسیار خوبی است که می تواند در به خدمت گرفتن علم و تکنولوژی برای کاهش مصرف آب موثر باشد به نحوی که نمونه هایی از این حرکت زیبا را در نمایشگاه ها و کارهای خوبی که صورت گرفته و نیازمند حمایت همه مسئولان در سطح ملی است می بینیم.

وی با بیان این که استان یزد نشان داده است همان گونه که با وجود بی آبی در تاریخ تمدن ساخته ایم و شهر یزد را بنا کردیم، امروز هم از بحران آب طرح ها و برنامه های بسیار خوبی خواهیم ساخت که برای مصرف آب در استان و سطح ملی قطعا موثر خواهد بود.

«محمدمهدی جوادیان زاده» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیز در پایان با اشاره به این که در سال گذشته این برنامه با عنوان شب مهر آب یزد برگزار شد، اظهار کرد: امسال شب مهر آب یزد با جشنواره سپاس آب ادغام شد تا علاوه بر دعوت از هنرمندان برای به نمایش گذاشتن طرح های خود از سه نفر از بهترین مدیران مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت، شرب و بهداشت با اهدای لوح تقدیر و سپاس آب تقدیر به عمل آید تا این افراد الگویی باشند برای سایر شهروندان که چگونه می توانیم در هر بخشی صرفه جویی کنیم و به بهترین شکل از آب استفاده کنیم.

گفتنی است در آیین اختتامیه جشنواره سپاس آب ضمن بازدید مسئولین کشوری و استانی از بخش های مختلف نمایشگاه، از کلیپ و تیزر جشنواره نیز رونمایی شد و در پایان جشنواره به برگزیدگان مدال و لوح تقدیر اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار