قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان یزد با تأکید بر اینکه مقام‌های قضایی باید به مسائل سیاسی آگاه بوده و اشراف داشته باشند، گفت: دستگاه قضایی به مسائل سیاسی ورود نمی‌کند.
کد خبر: ۷۶۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 31 July 2019

به گزارش تابناک یزد، علی‌اکبر شمس در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان اظهار داشت: بحث امنیت بر عهده اعضای شورای تأمین است و در کنار آن دادستان‌ها وظیفه‌ای مهم و اساسی در برقراری نظم و امنیت بر عهده‌دارند.

وی با اشاره به اهمیت نعمت امنیت و سلامتی با ذکر حدیث «نعمتان مجهولتان الصّحّة و الأمان»از نبی مکرم اسلام، اظهار داشت: نعمت سلامتی و امنیت تا زمانی که در دسترس است قدر آن را نمی‌دانیم اما وقتی از دسترس خارج شد به اهمیت آن‌ها پی برده می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز دادستان‌ها از پوسته سنتی که قبلاً ترسیم‌ شده بود و همه دادستان را به‌عنوان یک چهره برخوردی می‌شناختند خارج‌شده‌اند و دادستان‌ها در کنار وظیفه ذاتی خود که برخورد و برقراری امنیت است باید به مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه نیز اشراف داشته و به آن بپردازند.

قائم‌مقام رئیس‌کل دادگستری استان یزد ابراز داشت: در سال رونق تولید که موضوع حمایت از تولید داخلی و مبارزه با جنگ اقتصادی مطرح می‌شود، نقش دادستان‌ها بسیار برجسته و اساسی است؛ امسال که وضعیت خاص اقتصادی بر کشور حاکم شده است با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سیاستی که دستگاه قضایی در این راستا داشت دادستان‌ها به‌خوبی ورود کردند و امروز شاهد گشایش‌های بسیار خوبی هستیم.

وی افزود: با توجه به صنعتی شدن استان و شهرستان اردکان این آمادگی در دستگاه قضایی وجود دارد که رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها در کنار مسئولین اجرایی راه گشای مسائل اقتصادی باشند.

شمس خاطرنشان کرد: موضوع حقوق عامه در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد و شورای حفظ حقوق بیت‌المال که با محوریت دستگاه قضایی تشکیل می‌شود ظرفیت بسیار خوبی در زمینه حمایت از انفال و حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال دارد.

این مقام قضایی به موضوع با اهمیت فضایی مجازی و ضرورت رصد این فضا اشاره کرد و اظهار داشت: برای دو شهرستان همجوار اردکان و میبد پلیس فتای اختصاصی در نظر گرفته خواهد شد تا کنترل و رصد حواشی و اتفاقات این دو شهرستان با اهتمام ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی بر همکاری و تعامل دادستان با دستگاه‌ها و نهادهای تأکید کرد و بیان داشت: با حفظ استقلال و جایگاه دستگاه قضایی باید امور شهرستان را با تعامل، همفکری و هم اندیشی، پیشبرد.

در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش های محمدعلی ابوالحسنی دادستان سابق اردکان، مهدی حسن پور به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اردکان معارفه شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار