استاندار یزد:
استاندار یزد با تقدیر از مشوق‌های ایجاد شده‌ جهت سرمایه گذاری در استان گفت: با همفکری شورای حمایت از سرمایه گذاری و دستگاه های مرتبط نسبت به آفرینش مشوق‌های جدید جهت سرمایه گذاری در استان تلاش کنید.
کد خبر: ۷۶۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ 01 August 2019

«محمدعلی طالبی» در نشست نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در مرکز خدمات سرنایه گذاری با اشاره به فعالیت‌های قابل تقدیر در حوزه سرمایه گذاری اظهار کرد: امیدوار هستیم با تداوم این جلسات و هم‌اندیشی و مشورت با کارشناسان مربوطه، بتوانیم در این حوزه بصورت فعال تاثیر گذار باشیم.

وی با اشاره به آمار ارائه شده نسبت به طرح‌های نیمه تمام صنعتی و سرمایه‌گذاری در استان، افزود: ممکن است از این وضعیت تعابیر گوناگونی صورت گیرد بنابراین باید روشن شود که منظور از طرح‌های نیمه تمام، طرح‌هایی هست که اساساً کاری در آن انجام نشده و به بهره برداری نرسیده و نباید طرح‌های نیمه فعال یا راکد صنعتی و واحدهای تعطیل شده را در این آمار لحاظ کرد و باید در ارائه آمار دقت صورت گیرد.

استاندار یزد گفت: آماری که برای طرح‌های اجرا نشده اعلام می‌شود نشان‌دهنده وجود اشکالاتی در بحث واگذاری است و چرا باید زمین به افرادی واگذار گردد که کاری انجام نداده یا کارهای که انجام داده اند منجر به بهره برداری نشده است.

طالبی در ادامه با تصریح این نکته که نباید اشکال را از ارگان یا دستگاهی دانست که واگذاری را انجام داده، خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها بر اساس یکسری مجوزهای قانونی اقدام به واگذاری زمین می‌کنند ولی کلیت این مسئله نشان دهنده وجود ضعف‌ در بعضی فرایندها است که باید اصلاح گردد.

وی افزود: زمین باید به کسانی اختصاص یابد که بتوانند شروع فرایند طرح‌ و زمان بهره برداری آن را بر محور یک برنامه‌ریزی اصولی اعلام کنند.

استاندار یزد در این نشست ضمن اعلام وجود سرمایه‌گذاران علاقه‌مند بسیار در سطح استان گفت: امروز در سطح استان متاسفانه زمین‌های بسیاری واگذار شده که مورد بهره برداری قرار نگرفته و برای سرمایه گذار جدید امکان شروع فعالیت وجود ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد: معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد مکلف شده تا در کمیسیون زیربنایی و با همکاری کلیه دستگاه ها نسبت به وضعیت زمین‌های مذکور تعیین تکلیف کند و هر کجا لازم است با جدیت وارد شده و خلع ید صورت گیرد.

استاندار یزد همچنین ابراز امیدواری کرد با این اتفاقات حداقل شاهد تحرکاتی در حوزه سرمایه‌گذاری باشیم و پیام روشنی را به گوش همه کسانی که زمین دریافت کرده و اقدامی در جهت احرای طرح انجام نداده‌اند برسانیم.

طالبی در ادامه سخنان خود با تشکر از فعالیت‌های انجام شده در رابطه با بحث مشوقهای سرمایه‌گذاری، تاکید کرد: بایدبصورت مرتب و با کار فکری شورای حمایت از سرمایه گذاری و دستگاه های مرتبط نسبت به آفرینش مشوق‌های جدید تلاش بکنیم.

استاندار یزد همچنین تصریح کرد: براساس آن چه که برای امر سرمایه گذاری در استان و شهرستان مناسب تشخیص داده ‌می‌شود باید حداکثر تسهیلات و تشویق‎ها ایجاد و به طور عمومی و شفاف اعلام شود.

وی در رابطه با طرح‌های کلانی که در اتاق سرمایه گذاری تهیه شده اعلام کرد: سازمان صمت باید در اطلاع رسانی طرح‌های آماده شده به طور جدی بکوشد و با اطلاع رسانی مناسب این فرصتها را در اختیار مردم و سرمایه گذاران قرار دهد.

استاندار یزد همچنین به مرکز خدمات سرمایه گذاری پیشنهاد کرد تا برای کارکرد بهتر تصمیم گیری‌ها جلسات مداومی را با شهرستان‌ها داشته باشد.

طالبی تصریح کرد: بعضاً رویکردهای متفاوتی وجود دارد و خوب است که دیدگاه‌های متولیان سرمایه گذاری در استان با مسئولین محلی هم‌جهت و هم راستا بشود.

وی در پایان با اشاره به وجود شورای توسعه در برخی شهرستان‌ها بعنوان یک مرکز غیررسمی در جهت برنامه‌ریزی در امر سرمایه‌گذاری گفت: با شناسایی این مراکز و برگزاری جلسات مشترک هم‌اندیشی میتوانیم به نمای روشنی در آینده سرمایه گذاری استان دست یابیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار