مدیر امور بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد قیمت مصوب استانی هر کیلوگرم گوشت قرمز گوسفندي در اين استان را 98 هزار تومان اعلام کرد و علت عدم توزیع گوشت‌ تنظیم بازار را خروج واردات گوشت قرمز از ارز دولتی خواند.
کد خبر: ۷۶۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 01 August 2019

به گزارش تابناک یزد، «سید حسین بخشایش» با بیان این که قیمت مصوب استانی گوشت قرمز 98 هزار تومان است، اظهار کرد: واردات گوشت گوسفندی از ارز دولتی خارج و اکنون نیز با استفاده از ارز نیمایی انجام می‌شود كه با توجه به نظارت دولت در این ارز، گوشت وارداتي با قیمت تنظیم بازار توزیع نمی ‎ شود.

وی افزود: البته در برخي فروشگاه‌های استان گوشت‌های گوسفندهای برزیلی با قیمت حدود 55 هزار تومان عرضه می‌شود.

این مسئول با اشاره به وابستگی استان به واردات گوشت گوسفند، تصریح کرد: متاسفانه از آنجایی که بخش عمده‌ای از گوشت گوسفندی مورد نیاز استان يزد از سایر استان‌ها تامین می‌‌شود، قیمت سایر استان‌ها بر اين كالا تاثیرگذار است ولي به علت خوش حسابی تامین‌کنندگان گوشت یزد، در اغلب موارد این قیمت در یزد کمتر از استان‌های توزیع‌کننده است.

بخشایش با بيان اين كه يزد از نظر تامين دام سنگین اعم از گاو و گوساله خودکفاست، گفت: خوشبختانه گوشت اين نوع دام‌ها در يزد به وفور وجود دارد.

«محسن مظفری‌زاده» مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف هم قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مصرف کننده را 98 هزار تومان خواند و گفت: قیمت گوشت گوسفند بره و نر بز بدون دنبه، هر کیلوگرم 98 هزار تومان به واحدهاي عرضه اعلام شده است.

وی از شهروندان نيز خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم نصب نرخ‌نامه، موارد را جهت رسیدگی به شماره تلفن 36291719_36282551 واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد گزارش دهند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قیمت گوشت ، یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار