استاندار یزد:
استاندار یزد بر ضرورت تقویت جایگاه رسانه در استان یزد تاکید کرد و گفت: هیچ ساختاری به اندازه رسانه می تواند مروج شفافیت در جامعه باشد.
کد خبر: ۷۷۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ 11 August 2019

به گزارش تابناک یزد، محمدعلی طالبی شنبه شب در مراسم جشن روز خبرنگار ضمن تبریک و خداقوت به خبرنگاران استان یزد اظهار داشت: خبرنگاران یزد در برابر رسالت مهمی که انجام می دهند، با کمترین امکانات و بدون چشمداشت در مسیر آگاهی بخشی به جامعه قدم برداشته اند.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم یک نگاه حداقلی به جایگاه خبرنگاران داشته باشیم، تنها وظیفه اطلاع رسانی به ذهن خطور می کند اما باور ما به نگاه حداکثری است که جایگاه رسانه و خبرنگار را فراتر از آنچه می داند که امروز وجود دارد.

طالبی خاطرنشان کرد: رسانه ها نقش بی بدیلی در توسعه استان بر عهده دارند و بازوی بسیار خوبی برای برنامه های اولویت‌دار استان در حوزه های مختلف به شمار می روند.

استاندار یزد بیان کرد: هیچ ساختاری به اندازه رسانه نمی تواند مروج شفافیت در جامعه باشد زیرا در شرایط عادی امکان فرار از پاسخگویی وجود دارد اما حضور خبرنگاران قوی، دستگاه ها خود را در معرض پاسخگویی و مسئولیت پذیری می دانند.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم جایگاه رسانه باید تقویت شود و باید با یک نگاه آسیب شناسانه، وضعیت رسانه های امروز را مورد بررسی قرار دهیم که در این مسیر، گام نخست خود انتقادی رسانه ها است.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز جای خالی تحلیل را در رسانه های استان احساس می کنم، افزود: گزارش های تحلیلی می تواند مورد استفاده باشد اما کمتر شاهد این نوع گزارش ها در رسانه ها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی اختلافات صنفی در بین خبرنگاران عنوان کرد: این موضوع برای مسئولان آزار دهنده است ضمن اینکه این اختلافات ریشه دار و اساسی نیست و برخی اظهارنظرها در فضای مجازی سبب دامن زدن به این اختلافات شده که امیدواریم هرچه سریعتر برطرف شود زیرا ما امروز در شرایطی هستیم که نیاز به حضور تمام اصحاب رسانه استان داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار