در حالیکه یکسال از حادثه غرق شدن و فوت 2 فوتبالیست نوجوان یزدی که به اردوی گرجستان اعزام شده بودند می‌گذرد، اما به رغم پیگیری خانواده ها هنوز حکمی برای عاملان و مقصران این حادثه صادر نشده است.
کد خبر: ۷۷۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 13 August 2019

به گزارش تابناک یزد، مرداد سال گذشته بود که یک مدرسه فوتبال اقدام به اعزام دانش آموزان نوجوان در قالب اردوی آموزشی و مسابقاتی به گرجستان کرد و در این سفر بود که خبرهایی از فوت دو نوجوان یزدی در تفلیس پایتخت گرجستان منتشر شد و خانواده ورزش یزد را داغدار کرد.

با وقوع این حادثه مسئولان استان قول دادند هرچه سریع تر با متخلفان پرونده برخورد خواهند کرد اما با گذشت یکسال هنوز اطلاع رسانی مناسبی درباره سرانجام این ماجرا انجام نشده است.

این در حالی است که خانواده متوفیان این حادثه در این مدت به شدت پیگیر ماجرا بوده و حتی از طریق بیت رهبری خواستار احقاق حق خود شدند.

مادر محمدحسین ورمرزیار (یکی از دو کودک فوت شده ماجرا) در اظهاراتی گفت: ما اخیرا به بیت رهبری نامه دادیم تا پرونده را از این طریق کنیم. بیت رهبری هم خیلی به ما لطف داشت و حتی از آن‌جا تماس گرفتند و شرایط دقیق پرونده را پرسیدند و جویای جزئیات این اتفاق شدند.

وی با بیان اینکه از دادگاه هم تشکر می‌کنم که پرونده را رسیدگی کرد، ادامه داد: رای نهایی درباره پرونده جنجالی دو کودک فوتبالیست غرق شده در گرجستان صادر شده است.

او در خصوص جزئیات رای صادره بیان داشت: در این رای 50 درصد مدیر مدرسه فوتبال، ۲۰ درصد مالک مدرسه و ۳۰ درصد هم مترجم همراه بچه‌ها مقصر شناخته شدند.

وی افزود: آنها به رای صادره اعتراض کرده اند و در مرحله تجدید نظر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد اما در واکنش به این اظهارات که در فضای مجازی منتشر شده در پاسخ به پیگیری های خبرنگار ایلنا گفت: هیچ رای و حکمی در این خصوص به ما ابلاغ نشده و اگر رایی صادر شده باشد از آن بی اطلاع هستیم.

مسعود شریعتی بیان داشت: چنانچه حکمی در این خصوص ابلاغ شود و به دست ما نیز برسد قطعا در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد ضمن اینکه قوه قضائیه استان باید در این زمینه اطلاع رسانی کرده و جزئیات را منتشر کند.

دادگستری یزد اما در این زمینه صدور هرگونه رای و حکمی را تکذیب کرده و اخبار منتشره در برخی کانال‌ها، شبکه‌ها و فضای مجازی یزد مبنی بر صدور رأی در ارتباط با پرونده اعزام ۲ فوتبالیست‌ نوجوان استان که مرداد ماه سال ۹۷ در تفلیس پایتخت گرجستان غرق شدند را نادرست دانسته است.

مسئول روابط عمومی اداره کل دادگستری استان اظهار داشت: این پرونده همچنان در مرحله رسیدگی قرار دارد، چنانچه رایی از سوی دادگاه صادر شده باشد، اطلاع رسانی می‌شود.

حسین عباس‌زاده ادامه داد: طی چند روز گذشته برخی کانال‌ها در این خصوص اخباری منتشر کرده اند که اصلا صحت ندارد.

۳۲ بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد دهم مرداد سال ۹۷ در دو گروه ۲۰ و ۱۲ نفری همراه توری گردشگری و به بهانه برگزاری اردو راهی تفلیس پایتخت گرجستان شدند که در حاشیه این اردو «محمدحسین ورمزیار» و « امیرمحمد کاربخش» غرق شدند که موضوع همچنان در حال بررسی است.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار