معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان عنوان کرد:
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به سرقت‌های جزیی و خرد در یزد گفت: عمده دلیل سرقت در استان یزد اعتیاد است.
کد خبر: ۷۷۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 14 August 2019

به گزارش تابناک یزد، سرهنگ محمدرضا مزیدی اظهار داشت: البته گاهی برخی جوانان به دلیل بروز هیجانات دست به سرقت می زنند که هدف تخلیه هیجانات روحی است.

وی با بیان اینکه سارقان خرد توان انجام سرقت های بزرگ و حرفه ای را ندارند و سرقت‌های بزرگ در استان توسط سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد ادامه داد: این سرقت ها از سوی سارقانی حرفه ای و از استان‌های دیگر رخ می دهد که البته پلیس با راهکارهایی از بروز آن جلوگیری کرده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد با تاکید لزوم فرهنگ سازی در خصوص مصرف مواد مخدر و آسیب های آن نیز عنوان کرد: برخی باورهایی دارند نظیر اینکه در صورت یک‌بارمصرف یا مصرف تفننی معتاد نمی شوند در حالیکه باید این باور از بین برود و یک باور غلط در بین مردم است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس باورهای نادرست مردم، درمان دیابت، درمان کمردرد، تقویت قوای جنسی و... از مهم‌ترین علل گرایش به اعتیاد است،افزود: آموزش در ارتقای آگاهی مردم می‌تواند مصرف و گرایش موادمخدر در بین جوانان را کم کند.

سرهنگ مزیدی همچنین از افزایش تعداد کلانترهای یزد خبر داد و گفت: با توجه به گسترش شهر و نیاز مردم در برخی مناطق به ویژه حسن آباد به کلانتری، با پیگیری‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک تعدادی کلانتری در سطح شهر ایجاد می‌شود.

وی همچنین در خصوص اقدام معاونت اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان در بحث آموزش مهاجران و اتباع بیگانه گفت: خوشبختانه نشست های متعددی با بزرگان اتباع بیگانه هم اهل سنت و هم شیعیان در خصوص ضرورت‌های رعایت فرهنگ دارالعباده، خودکنترلی و قانونمندی داشتیم که بسیار اثربخش بوده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد بیان داشت: در این زمینه اقدامات آموزشی و برگزاری جلسات ادامه خواهد داشت تا ضمن آشنایی با قوانین و مقررات، از آسیب ها نیز کاسته شود.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار