مدیرکل بازرسی استان یزد:
مدیرکل بازرسی استان یزد گفت:در حال بررسی موضوع مغایرت میلیاردی در حساب های شهرداری هستیم و این چنین نیست که بی تفاوت از کنار آن رد شده باشیم و با حساسیت لازم بررسی و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۷۷۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 18 August 2019

به گزارش تابناک یزد، چندی پیش ونوس عامری، رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد مدعی شده بود که در بررسی انجام شده در حسابرسی‌های شهرداری یزد از سال 94 تا 96 مغایرت بیش از 80 میلیاردی بدست آمده است. این عضو شورای پنجم شهر یزد در جایی دیگر عنوان کرده که  طبق آخرین بررسی‌ها تا سال ۹۶، حدود ۱۲۷ میلیارد تومان مغایرت در حساب های شهرداری گزارش شده است.

ادعای مغایرت میلیاردی در حساب های شهرداری از سوی عامری واکنش های متعددی را به دنبال داشته است به طوری که شایق نائب رئیس شورای فعلی شهر و عضو شورای شهر سابق با رد این ادعا گفته است که مبالغ اعلام‌شده صحت ندارد و این موضوع به اعتماد مردم نسبت به شهرداری و اعتبار کارکنان خدشه وارد کرده است و از این رو از شهردار یزد خواسته در یک فرصت یک‌ماهه نسبت به تعیین تکلیف این مغایرت‌ها و اعلام آن به افکار عمومی اقدام کند.

مهدی کاشفی زاده، عضو دیگر شورای شهر نیز در واکنش به این ادعا با یادآوری این موضوع که نهادهای نظارتی به صورت دقیق عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را رصد می‌کنند و زیرنظر دارند، اعلام کرده که اگر این مغایرت حساب‌ها به صورت تخلف مالی وجود داشته، پس سازمان‌ها و نهادهای نظارتی مانند بازرسی، حراست و اطلاعات خواب بوده‌اند؟ که خانم عامری به راحتی این موضوع را به عنوان مغایرت حساب عنوان می‌کنند.

در این رابطه بازرس کل استان یزد در خصوص ادعای این عضو شورای شهر یزد در مورد مغایرت میلیاردی در حساب های شهرداری گفت: در حال بررسی موضوع هستیم و این چنین نیست که بی تفاوت از کنار آن رد شده باشیم و با حساسیت لازم بررسی و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

اکبر طالبی عنوان کرد: اگر نتایج بررسی و تحقیقات حاکی از صحت این ادعا باشد باید مسئولین وقت پاسخگوی تخلفات خود باشند اما اگر این ادعا درست نباشد و این عضو شورای شهر مستندی برای ادعای خود ارائه نکند باید پاسخگو باشد.

وی مغایرت میلیاردی در حساب های شهرداری یزد را بعید دانست و افزود: این موضوع را نه تایید و نه رد می کنیم ولی مطمئناً بررسی های لازم را انجام می دهیم و نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

/منبع: یزدرسا/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار