فرمانده سپاه الغدیر یزد:
فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: هرچه که آقای مصدق تلاش می‌کند که به سفیر وقت آمریکا در ایران نزدیک شود و با او مذاکره کند و از آیت‌الله کاشانی فاصله می‌گیرد، شرایط برای او سخت‌تر می‌شود.
کد خبر: ۷۷۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 19 August 2019

به گزارش تابناک یزد، سرهنگ رضا پورشمسی گفت: جریان کودتای 28 مرداد با روزگار امروز ما شباهت‌هایی دارد و ضروری است که به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: تاریخ اسلام و انقلاب را اگر دنبال کنیم از ابتدای بعثت تا کنون پر از حوادثی است که متأسفانه بخاطر غفلت و بی‌بصیرتی مردم چه در دوران امامت و چه در دوران فقاهت باعث شد که کسانی در منصب قرار بگیرند و کسانی از طرف مردم بخواهند کار را دنبال کنند و مأموریت جاری نظام اسلامی را دنبال کنند که ضربه‌های بزرگی هم به خودشان زدند و البته ضربه‌های بزرگتری را مردم دیدند که در این جریان قرار گرفتند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه گاهی بی‌بصیرتی مردم کار دست مردم و کسانی که در رأس بودند و این فتنه‌ها را درست کردند داد، اظهار داشت: در جنگ صفین اگر نگاه کنیم اتفاقی که بعد از حکمیت می‌افتد، بیشترین آسیبی که وجو دارد برای مردم است.

پورشمسی خاطرنشان کرد: حوادثی که بعد از پذیرش حکمیت اتفاق می‌افتد کار به جایی می‌کشد که عمال معاویه اموال مسلمانان و شیعان را غارت می‌کنند و خلخال از پای زن و مرد مسلمان و مسیحی و یهودی برمی‌دارند.

وی ادامه داد: لذا حضرت در خطبه مشهور 27 می‌فرمایند: «یا اشباه الرجال و لا رجال؛ ای کسانی که شبیه مردید اما مرد نیستید» و گلایه‌هایی که حضرت علی علیه‌السلام دارند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد اضافه کرد: آنجا جریانی اتفاق می‌افتد که بیشترین ضرر را خود مردمی می‌کنند که متأسفانه بخاطر بی‌بصیرتی ولایت را  پشت سر گذاشتند و از این جریانات در دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس و سال‌های گذشته متأسفانه زیاد داشتیم.

پورشمسی یادآور شد: کودتای 28 مرداد هم در شرایطی اتفاق افتاد که آمریکایی‌ها در عملیات آژاکس برای اولین بار آشوب و جنگ داخلی را رقم می‌زنند؛ ما نمونه‌هایش را در انقلاب اسلامی هم دیدیم.

وی بیان کرد: در فتنه 78 و 88 به عنوان حرکتی که مشابهت‌های زیادی با کودتای 28 مرداد داشت سرمداران این دو فتنه را می‌بینیم که انسان‌هایی هستند که به خاطر بی‌بصیرتی در جریانی حرکت می‌کنند و طبلی می‌زنند که دشمن آن طبل را می‌زند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه در جریان کودتای 28 مرداد رادیو بی‌بی‌سی فارسی از تأثیرگذارترین عواملی است که در کوتا نقش دارد، تصریح کرد: روزنامه‌های وابسته به دولت مصدق و دولت حاکم که به هر حال قلم‌زنی‌هایی می‌کنند در خصوص آیت‌الله کاشانی و علیه علما و علیه مبانی دین مطلب می‌نویسند.

پورشمسی افزود: در آستانه وقوع کودتا و منتهای زمانی که دیگر می‌خواهد نزدیک شود به کودتای 28 مرداد؛ فروش نفت ایران متوقف می‌شود و تمام سرمایه‌های شرکت نفت ایران در کشوری از جمله انگلستان توقیف می‌شود و به صفر می‌رسد و کودتای 28 مرداد اتفاق می‌افتد.

وی تأکید کرد: هرچه که آقای مصدق تلاش می‌کند که به سفیر وقت آمریکا در ایران نزدیک شود و با او مذاکره کند و از آیت‌الله کاشانی فاصله می‌گیرد، شرایط برای او سخت‌تر می‌شود؛ یعنی امید به آمریکا در آن برهه در مصدق موج می‌زند.

پورشمسی اضافه کرد: بارها سفیر وقت آمریکا در ایران به مصدق جواب رد می‌دهد اما باز هم مصدق اصرار می‌کند و از او می‌خواهد تا به هر شکلی او را بپذیرد تا با این ارتباطی که برقرار می‌شود مشکل تنگنای حکومت رفع شود که نهایتا این اتفاق نمی‌افتد و کودتای 28 رخ می‌دهد.

/ منبع: یزدرسا/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار