مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد مطرح کرد: سالانه ۹۵ میلیون مترمکعب آب در شهرستان اردکان مصرف می‌شود که از این میزان 7.8 درصد در بخش صنعت و حدود ۸۰ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.
کد خبر: ۷۷۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ 25 August 2019

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در جلسه شورای حفاظت منابع شهرستان اردکان که با حضور فرماندار اردکان و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزارشد  با بیان این که روند افت سطح آب زیرزمینی در سال‌های گذشته نگران‌کننده است،اظهار کرد: این روند به گونه ای است که در مناطقی مانند چاه‌افضل اردکان ۳۰ سانتی‌متر افت سطح آب زیرزمینی در سال را تجربه کرده‌ایم.

وی افزود: برای این منطقه که شوری آب بالا بوده، دوره خاموشی چاه‌ها را از ۶۰ روز به ۴۵ روز کاهش داده‌ایم اما ادامه این روند و خشک‌شدن چاه‌ها کشاورزی منطقه را نابود می کند.

جوادیان زاده گفت: نصب کنتورهای هوشمند کشاورزی باعث مدیریت منابع آب شده و کشاورزان را از خاموشی چاه‌ها بی‌نیاز می‌کند.

فرماندار اردکان نیز در این نشست وضعیت اردکان را در برداشت بی‌رویه از منابع آبی اضطراری دانست و گفت: اگر عزمی برای حفظ منابع آبی وجود دارد؛ باید برای کل کشور اجرایی شود و انتظار می‌رود برای حفظ سهمیه آبی استان تلاش بیش‌تری صورت گیرد.

وی، ای‌سی بالای آب، کمبود منابع و کیفیت پایین آن‌ها  را از ویژگی های منابع آبی شهرستان اردکان برشمرد و افزود: بهبود این وضعیت نیازمند توجه مدیران آب استان است.

شهابی زاد در پایان با تاکید بر لزوم تصمیم‌گیری متفاوت براساس وضعیت کشت شهرستان‌ها و شرایط آبی هر منطقه، گفت: حفظ فضای سبز شهری ضرورتی اجنتاب‌ناپذیر برای تعدیل و تصفیه هوای شهر است و درزمینه کشت گیاهان کم‌آبخواه باید کار اساسی صورت گیرد.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار