مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به ابطال سریال کارت‌ ملی 16 درصد از شهروندان يزدي كه تاكنون نسبت به هوشمند شدن کارت ملي خود اقدام نکردند، تاكيد كرد: اين دسته از شهروندان در جريان فرآیندهای وابسته به کارت ملی با مشكل مواجه خواهند شد.
کد خبر: ۷۷۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 26 August 2019

«محمد علی مکرمی» با اشاره به ارائه درخواست و صدور کارت ملی هوشمند براي 84 درصد از واجدین شرایط در استان تاكنون، اظهار کرد: 16 درصد از جمعیت باقی مانده هنوز درخواستی برای اخذ کارت ملی هوشمند نداده‌اند و اين در حالي است كه سریال کارت‌های ملي قدیمی آنها نیز باطل شده است.

وی افزود: فرآیندهای بانکی و اداری و همچنین رويدادهايي مانند انتخابات وابسته به کارت ملی است لذا این بخش از جامعه در صورت عدم اقدام براي هوشمند‌سازي كاريت ملي خود، دچار اختلال و مشکل خواهند شد.

این مسئول با بیان این که احتمال برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در استان وجود دارد، تصریح کرد: 28 مرکز برای دريافت درخواست صدور كارت ملي هوشمند از شهروندان در استان فعاليت دارند كه به صورت بروز و لحظه‌ای نسبت به صدور کارت ملی هوشمند اقدام مي‌كنند.

وي گفت: شهروندان متقاضي مي‌توانند ضمن مراجعه و ارائه درخواست خود، از فيش رسيد صادره توسط اين مراكز براي عملیات‌های وابسته به کارت ملی تا زمان صدور آن بهره گيرند.

مدير كل ثبت احوال استان از تعویض 50 درصد شناسنامه‌های مردم استان نيز خبر داد و گفت: در حال حاضر هچ الزامي در مورد تعویض شناسنامه‌های عادی و جايگزيني شناسنامه‌های مکانیزه وجود ندارد اما شهروندان مي‌توانند در صورت نیاز در اين رابطه ارائه درخواست كنند تا طي مدت يك هفته تا 10 روز شناسنامه‌ي مکانیزه دريافت كنند.

مکرمی در پایان نيز به فراهم بودن امکانات لازم در یزد به منظور تعویض کارت ملی و شناسنامه اشاره کرد و شهرونداني كه تاكنون در اين باره اقدام نكرده‌اند خواست تا به ويژه در رابطه با كارت ملي هوشمند، هر چه زودتر به مراكز منظور شده، مراجعه كنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار