امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با بیان این‌که دشمنان دین و نظام اسلامی سعی دارند ارزش‌های عاشورایی را کمرنگ کنند، گفت: مداحان و شعرای آیینی مانع نفوذ دشمنان دینی به مراسم عزاداری و اشعار ماه محرم شوند.
کد خبر: ۷۷۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 27 August 2019

آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در نشست خبری که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و تبلیغاتی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در استان یزد، اظهار کرد: ترویج صحیح و کامل ارزش‌های عاشورا بین اقشار مختلف جامعه یکی از مهمترین رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی استان و کشور است.

وی بصیرت‌افزایی و تلاش برای شناخت اهداف عاشورا را ضروری دانست و افزود: مسئولان و مردم در جامعه اسلامی بدانند دشمنان همیشه به دنبال طراحی توطئه‌های شوم علیه ارزش‌های انقلابی و معنوی اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد دوستی با خدا و اهل‌بیت را مسیر تعالی بشریت عنوان کرد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) تنها راه موثر و ایمن برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی ایران است.

ناصری‌یزدی در ادامه با بیان این‌که فرهنگ ملت ایران عاشورایی و روحیه آنها انقلابی و استکبار ستیزی است، تصریح کرد: حفظ انقلاب و ارکان دین مستلزم تقویت روحیه انقلابی افراد در جامعه اسلامی است.

این مسئول نهادینه کردن ارزش‌های قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: قرآن نقشه راه جامعه اسلامی برای توسعه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

امام جمعه یزد با اشاره به توطئه‌های شوم استکبار جهانی علیه ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: مسئولان، مدیران هیأت‌های عزاداری، مداحان و خانواده‌ها بدانند که دشمنان قصد دارند با طرح و اجرای توطئه‌های فرهنگی ارزش‌های دینی و معنوی جامعه اسلامی را حذف و کمرنگ کنند.

ناصری‌یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خوشبختانه عشق به عاشورا و امام حسین(ع) یکی از برندهای شاخص فرهنگی و ارزشی مردم استان یزد است، تصریح کرد: متأسفانه چند وقتی است شاهد وجود انحرافاتی در بحث اشعار آیینی مداحان در هیأت‌های عزاداری هستیم که باید برای ساماندهی این مهم همگی وارد عمل شوند.

وی سبک سینه زنی یزدی‌ها و اشعار انقلابی را از جمله ویژگی عزاداری مردم دارالعباده و حسینه ایران در ماه محرم دانست و خاطرنشان کرد: اشعار مداحان باید فرهنگ خدایی، دفاع از حق مظلومان، بیان ارزش‌های دینی و ولایت مداری را ترویج و نهادینه کنند.

ناصری یزدی با بیان این‌که دشمنان در حال توطئه علیه ارزش‌های عاشورایی جامعه اسلامی هستند، گفت: مداحان و شعرای آیینی باید مراقب نفوذ دشمنان دین به مراسم و اشعار عزاداری ماه محرم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان سخنان خود با اشاره به نقش اصحاب رسانه در شناسایی آسیب های اجتماعی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید با مطالعه و بصیرت افزایی راهکارهای حراست از ارزش‌های دینی و مقابله با توطئه‌های فرهنگی و دینی را تدوین و اجرایی کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار