رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی:
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امام حسین(ع) به ما ثابت کرده که می‌شود حب و محبت انسانی را در یک نقطه جمع کرد. امروزه امام حسین را همه دنیا دوست دارند و تاریخ این موضوع را ثابت کرده است.
کد خبر: ۷۷۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 29 August 2019

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله احمد مبلغی در نشست علمی آموزشی بین المللی پیرغلامان حسینی که در بیت العباس یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: واژه پیرغلامان یک واژه معناداری است که وارد ادبیات حسینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که عمرشان را در راه خدمت به اباعبدالله الحسین(ع) گذاشته و تا سرحد پیری رفته‌اند این واژه به آنها مرتبط است و آنهایی که هنوز جوان هستند با پذیرش عنوان پیرغلامی، تاکید می‌کنند که تا ابد در این راه می‌مانند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام حسین(ع) به ما ثابت کرده که می‌شود حب و محبت انسانی را در یک نقطه جمع کرد. امروزه امام حسین را همه دنیا دوست دارند و تاریخ این موضوع را ثابت کرده است.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام حسین (ع) ادبیاتی را که برای تقویت انسان و انسانی دین ارائه کرده بی‌نظیر ‌و به خط قرمزهای انسانی در روز عاشورا تحت عنوان احرار تکیه کرد و نشان داد که بستن آب به روی انسان‌ها، آتش زدن خیمه‌ها و اسارت زنان و بچه‌ها جزو خط قرمزهای انسانی هستند.

مبلغی ادامه داد: آن حضرت نقطه بی‌بدیل مقاومت را در برابر ظلم به ما ارائه کرده است، امروزه اگر ما بخواهیم مقاومتی که در جریان است و این مقاومت که عزت برای مسلمانان می‌آورد را تقویت کرده و روح تازه در کالبد آن بدمیم، باید به امام حسین(ع) و نهضت آن حضرت که به نفع همه جامعه انسانی است رجوع کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار