استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: حق مردم است که بدانند سپرده‌هایشان کجا هزینه می‌شود ‌و بانک‌ها مکلف به شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد سرمایه‌گذاری مردم و تسهیلات ارائه شده به واحدهای صنعتی هستند.
کد خبر: ۷۸۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 04 October 2019

محمدعلی طالبی در نشستی با پیشکسوتان و فعالان بخش تولید و واحدهای صنعتی استان که در پارک علم و فناوری یزد برگزار شد، اظهار داشت: صنعتگران استان پاکدست، اهل کار، تولید و تلاش هستند و در حال حاضر همه ما در یک جبهه واحد در کشور در حال خدمت به مردم هستیم.

وی ادامه داد: در رابطه با ‌موضوع نسبت تسهیلات به سپرده‌ها لازم است معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار پیگیری‌های مورد نظر را انجام دهد تا با یک بررسی، دقیقا بدانیم که وضعیت در استان چگونه است.

طالبی خاطرنشان کرد: در مورد مشکلات واحدهای صنعتی استان بارها و بارها مکاتبات جداگانه با مسئولان کشوری داشته و بسیاری از موارد هم رفع شده و در نشست با بانک مرکزی و متولیان امر، حرف‌ها و خواسته‌های تولیدکنندگان استان را منعکس کرده‌ایم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه مشکلات بخش تولید و صنعت را در جلسه استانداران با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح کردیم، گفت: طرح این موضوعات موجب شد از اوایل سال ۹۷ ‌که کشور درگیر این مسائل شد به تدریج سیاستگذاری‌ها در حوزه مسائل ارزی بهتر شود.

وی ادامه داد: اما بانک مرکزی دیدگاه هایی دارد و اگرچه صنعتگران استان به دنبال ارز آوری، تولید و بازگشت سرمایه به کشور و استان هستند اما دیدگاه بانک مرکزی این است که واحدهایی در کشور وجود داشتند که ارزشان را در خارج از کشور سرمایه گذاری کرده اند و علاقه ای نیز به بازگشت این سرمایه ندارند بنابراین چوب چنین صنعتگرانی را استان یزد می خورد.

طالبی افزود: البته همه اینها ناشی از ‌شرایط و تحریم‌های ظالمانه ای است که ما در آن واقع شده‌ایم و انتظار بهبود وضعیت و کاهش محدودیت‌ها را داریم.

استاندار یزد عنوان کرد: با جدیت پیگیر مطالبات واحدهای صنعتی و تولیدی استان در حوزه بانکی و ارزی هستیم و در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی از خانه صنعت، معدن و تجارت ‌استان خواسته‌ایم موضوعات مختلف را جمع‌بندی کرده و برای پیگیری ارائه دهند.

استاندار یزد تصریح کرد: حق مردم است که بدانند سپرده‌هایشان در کجا هزینه و مصرف می‌شود و از قبل این سپرده گذاری آیا استانشان نفعی می برد یا خیر ‌و بانک‌ها مکلف به شفاف سازی و اطلاع رسانی در این رابطه هستند تا مردم تصمیم بگیرند که پولشان را در کدام بانک سپرده گذاری کنند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار