رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان یزد از آغاز ثبت نام آزمون وکالت دادگستری خبر داد و برگزاری این آزمون در سطح ملی به منظور رعایت عدالت را یکی از مهمترین تفاوت های آن با آزمون‌های گذشته عنوان کرد.
کد خبر: ۷۹۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 26 October 2019

به گزارش تابناک یزد، "فرهنگ فاضلی" رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان یزد با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون وکالت دادگستری اظهار کرد: براساس اجرای ماده 4 آئین نامه اجرایی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و همچنین آگهی آزمون وکالت امسال، ثبت نام از داوطلبین اخذ پروانه وکالت از ساعت 16 روز چهارشنبه اول آبان ماه آغاز شده است.
وی افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق وب سایت مرکز وکلا به نشانی اینترنتی (http://www.judiciarybar.ir) ثبت نام کنند.
این مسئول با اشاره به تفاوت اصلی آزمون وکلای امسال با سال‌های گذشته بیان کرد: در خصوص آزمون مهمترین تفاوت اصلی ذکر نشدن شرایط اخذ پروانه وکالت در آگهی است و بار احراز داشتن شرایط پروانه وکالت برعهده داوطلبان قرار داده شده است.
فاضلی افزود: در سال‌های گذشته، ارائه مدرک کارشناسی ضروری بود اما در سال جاری، ارائه این مدرک در حال حاضر، در مرحله آزمون ضروری نیست بلکه در مرحله کارآموزی باید محرز باشد.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان یزد تفاوت اصلی و بنیادین آزمون وکالت سال 98 با سال‌های گذشته را مواد و منابع آزمون به تفکیک هر درس اعلام کرد و ادامه داد: قبلا آزمون وکالت در دو مرحله انجام و صرفا مصاحبه شفاهی با وکلا و حقوقدانان به منظور انتخاب وکلا براساس معیارهای شایستگی و سطح بالای علمی قرار میگرفت اما در حال حاضر افرادی در این آزمون موفق می‌شوند که بتوانند هر دو مرحله شفاهی و کتبی را پشت سر بگذارند.
وی از برگزاری این آزمون در سطح ملی خبر داد و گفت: آزمون وکالت امسال به صورت متمرکز برگزار نمی‌شود، مهمتر این که در مرحله ثبت نام آزمون، اساسا حوزه قضایی منتخب داوطلب مورد سوال قرار نمی‌گیرد بلکه متقاضی حوزه‌ای را انتخاب می‌کند که شرایط آزمون در آن راحت‌تر است.
فاضلی افزود: در مراحل بعدی و پس از مشخص شدن نتیجه آزمون، اجازه می‎دهیم که متقاضیان تعدادی از حوزه‌های قضایی را به ترتیب اولویت انتخاب کنند چرا که در آزمون‌های سال گذشته شاهد این بی عدالتی بودیم که شانس هر مخاطب در آزمون وکلا متناسب با نوع استان تغییر می‎کند لذا وکلا و کارآموزان پس از پذیرفته شدن در یک استان، تقاضای انتقال می‌کردند.
وی در خصوص زمان برگزاری آزمون نیز خاطرنشان کرد: تاریخ برگزاری آزمون ۲۹ آذر ماه راس ساعت ۹ صبح خواهد بود و زمان ثبت نام از اول تا هشتم آبان ماه، از طریق سایت مرکز انجام می‌شود، کارت ورود به جلسه نیز از طریق سایت مرکز و در تاریخ ۱۵ آذر ماه قابل دریافت خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار