شهردار تفت خبر داد:
شهردار تفت با بیان این که جشنواره انار این شهرستان برگزار می‌شود گفت: شهرستان تفت سه روز پایانی هفته جاری را میزبان جشنواره انار خواهد بود.
کد خبر: ۷۹۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱ 03 November 2019

وحید فتوحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی ۳۲ غرفه صنایع دستی و انواع فرآوردهای انار در این شهرستان از برنامه های برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه انار شهرستان تفت برخلاف شهرستان‌های دیگر استان انباری نیست ادامه داد: عرضه انواع ارقام انار و فرآوردهای آن از جمله ویژگی‌های این جشنواره فصلی است.

شهردار تفت هدف از برگزاری جشنواره انار در این شهرستان را توسعه گردشگری تفت برشمرد و عنوان کرد: رویداد فرهنگی جشنواره انار، دومین مراسم بزرگ و پرمخاطب شهرستان تفت است که طی سه روز در روزهای ۱۵ تا ۱۷ آبان ماه میزبان علاقمندان است.

فتوحی اجرای مراسم پرده‌خوانی و دف‌نوازی را از برنامه‌های فرهنگی و هنری این دوره جشنواره عنوان و تصریح کرد: امسال با همکاری اقشار مختلف مردم شهرستان تفت، تدابیر خوبی برای کنترل ترافیک و حضور تمام علاقه‌مندان در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

دبیر برگزاری جشنواره انار تفت نیز در این نشست هدف اصلی از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری را معرفی ظرفیت باغداران تفتی برشمرد و اظهار داشت: میزان برداشت انار از سطح باغات شهر تفت سال پیش ۱۰ هزار تن بوده که در سال جاری به ۲۰ هزار تن رسیده است.

وی حضور گردشگران خارجی را از دیگر ویژگی های برگزاری جشنواره انار در شهرستان تفت عنوان کرد و افزود:‌سال گذشته میزبان ۹۰ گردشگری خارجی از کشور اسپانیا بودیم.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار