همزمان با نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد برگزار شد؛
پنل تخصصی جایگاه شتابدهنده ها و مراکز نوآوری در اکوسیستم نوآوری استان یزد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار یزد برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 20 December 2019

این پنل باحضور محمد سپهر، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد، رامین زارع، مدیرعامل مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران، سید حسین میرجلیلی، رئیس هیئت مدیره شتابدهنده سرایند افکار نو و هدی کشور شاهی، مدیرعامل شتابندهنده پیشگامان برگزار شد.

محمد سپهر، مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با بیان اینکه بنای شتابدهنده بر این است که افراد ایده هایشان را پرزنت کنند و اگر مورد توجه این مراکز بود از آن ها حمایت شود، گفت: نسل جدید شتابدهنده ها با اصلاحاتی به استارتاپ استودیو تبدیل شده اند بدین صورت که شتابدهنده ها ایده های مورد نیاز و بازار پسند را پیدا نموده و برای به ثمر رسیدن این ایده ها تیم هایی را فراهم می کنند که این مسئله درصد شکست شتابدهنده ها را به میزان قابل توجهی پایین آورده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حمایت هایی از این شتابدهنده ها صورت می گیرد، اول آنکه روند مجوز گیری شتابدهنده ها تسهیل و تسریع شده، همچنین 70 درصد مبلغ اجاره ی مکان استقرار توسط شتابدهنده ها بدون ضامن پرداخت می شود و مدت بازپرداخت این مبلغ به صندوق 5 ساله و بدون سود است.

سپهر ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای تامین سرمایه در گردش را از دیگر خدمات صندوق پژوهش و فناوری استان یزد برشمرد و گفت: نکته ی دیگر این است که این شتابدهنده ها در صورتی که ایده ای را به نتیجه برسانند صندوق پژوهش می توانند سرمایه گذار آن ها باشد.

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری یزد نیز آمادگی دارد تا هم در شتابدهنده ها در قالب منتور و هم در زمینه ی مالی و تسهیلات همکاری و حمایت کند و بخشی از سرمایه شتابدهنده ها را نیز تامین کند.

در ادامه رامین زارع، مدیرعامل مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران با اشاره به اینکه مراکز نوآوری صنعتی با مشارکت و کنار هم قرار گرفتن صاحبان صنعت و شرکت های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان شکل می گیرد و سیاست کاری آن ها باید بر پایه ی نوآوری ناب باشد،تصریح کرد: مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران نیز بر اساس همین مدل و با سرمایه گذاری انجمن های صنفی کاشی و سرامیک به عنوان نماینده ی صنعت، صندوق پژوهش و فناوری به عنوان نماینده ی بخش آموزش و پژوهش و همچنین شرکت های دانش بنیان حوزه ی صنعت سرامیک، شکل گرفته است.

مدیرعامل مرکز توسعه فناوری سرامیک ایران مراحل کاری این مرکز را سه مرحله دانست و گفت: در مرحله اول تیم ها و هسته های نوآور از ظرفیت ها و نیاز های شناسایی شده بهره می گیرند و هسته های نوآوری را شکل می دهند.

وی افزود: در مرحله ی دوم نقش مرکز پررنگ تر شده و طی آن خدمات تخصصی و مشاوره ارائه می شود تا به مرحله ای برسند که نوآوری توجیه پذیر اقتصادی و فنی به صنعت ارائه دهند.

زارع تصریح کرد: در مرحله ی سوم، مرکز نوآوری در قالب رویداد های رسمی و غیررسمی و جلسات خصوصی استارتاپ ها را به سمتی می برند که ایده های خود را تجاری سازی کرده و آن ها را به مرحله ی تجاری سازی برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار