رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان یزد خبرداد؛
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان یزد از برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه برای اولین بار در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹ 20 December 2019

به گزارش تابناک یزد؛ فرهنگ فاضلی با اشاره به برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در استان یزد اظهار کرد: این آزمون ملی با حضور ۱۴۰۳ نفر داوطلب در حوزه استان یزد که از این تعداد ۷۷۴ نفر آقایان و ۶۲۹ نفر بانوان هستند، راس ساعت ۹ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ۷۹ حوزه امتحانی کشوری برگزار شد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان یزد در ادامه افزود: این مرکز مکلف است در جهت تامین کارآموز وکالت مورد نیاز، مطابق آیین نامه اجرایی مرکز وکلا آزمون‌های خود را به صورت سالانه برگزار کند.

فاضلی با اشاره به اینکه آزمون وکالت امسال مرکز وکلای قوه قضاییه با تمام آزمون های وکالتی که تاکنون در جمهوری اسلامی برگزار شده است، متفاوت است، تصریح کرد: این آزمون با ۱۰۷ هزار نفر شرکت کننده بزرگترین آزمون وکالتی است که تاکنون در کشور برگزار شده است و همچنین از این حیث بزرگترین آزمون تخصصی نیز می باشد که این خود نشان از اعتماد عمومی فارغ التحصیلان رشته حقوق به این نهاد ملی است.

وی همچنین یادآور شد: در این آزمون هر فرد با تمام شرکت کنندگان در سطح کشور به رقابت می پردازد و برای انتخاب حوزه قضایی مبنی بر رتبه ای که شرکت کنندگان کسب می کنند مهلت داده می شود تا انتخاب محل کنند. پیش‌بینی ما این است که بهار سال 99 پروانه‌های کارآموزی برای افرادی که موفق به قبولی در آزمون کتبی و شفاهی شده اند، صادر شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان یزد خاطرنشان کرد: مطابق تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر اینکه جذب وکیل و کارشناس باید مبتنی بر نیازسنجی صورت پذیرد، جذب وکیل نیز مطابق افزایش نیاز مردم به خدمات حقوقی افزایش می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار