سه مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در شهرستان تفت که دو مرکز آن در مناطق (نصرآباد و گاریزات ) می باشد با حضور مسئولان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۱۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 06 January 2020

به گزارش روابط عمومی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، سه مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در شهرستان تفت که دو مرکز آن در مناطق (نصرآباد و گاریزات ) می باشد با حضور فرماندار، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیرجهاد کشاورزی، رئیس اداره منابع طبیعی، بخشدار بخش مرکزی تفت و هیات همراه افتتاح گردید.
در این مراسم رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ضمن عرض تبریک به مناسبت تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار ابراز داشت: افتتاح مراکز در چنین روزی را به فال نیک گرفته وخرسندیم که به واسطه تلاش های صورت گرفته در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همکاری مدیران عامل مراکز، روند رو به رشدی در شکل گیری مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی داشته ایم.
خلف باغی افزود: در حال حاضر 21 مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی دراستان یزد دایر میباشدکه هرکدام می توانند به عنوان کانون های اصلی اشاعه دانش در بخش کشاورزی موجب افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و خدماتی شوند.
فرماندار شهرستان تفت نیز ضمن بازدید از مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی وآشنایی با نحوه خدمت رسانی،مشکلات مراکز را در دستور کار قرار داد و اظهارداشت: در این بازدید یکی از عمده مشکلات مدیران دفاترخدماتی، مکانی برای استقرار بودکه با همکاری دستگاههای مربوطه و پیگیری مراکز این مشکل برطرف خواهد شد.
علیرضا نوکار با تاکید بر لزوم برون سپاری امور تصدی گری بخش دولتی به خصوصی ، افزود: دولت و به تبع آن وزارت جهاد کشاورزی اعتقاد راسخ دارد که در شرایط کنونی، برون سپاری امور از بخش دولتی به بخش خصوصی از الزامات حیاتی برای افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی و تولید محصولات غذایی می باشد که ایجاد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی نیز یکی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، در محقق شدن این امر بوده است.
در این مراسم مجوز مراکز خدمات غیردولتی کشاورزی نگین سبز کویرایساتیس(نصرآباد)، شمیم گستر(گاریزات) و عقاب(تفت) به مدیران عامل این مراکز توسط فرماندار و مسئولین حاضر تقدیم شد.
شایان ذکر است: تعدادی از بهره برداران حاضر در این مراسم رضایت خود را از مراکز خدمات در زمینه های مختلف ابراز داشتند.
یادآور میشود: نظام صدور مجوز مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی توسط وزیر جهادکشاورزی براساس ماده 2 قانون افزایش بهره وری و با هدف تخصصی کردن فعالیت‌های مهندسی بخش، افزایش ضریب نفوذ دانش و ارایه خدمات به بهره‌‌برداران و متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، بر اساس فعالیت‌های غالب در هر منطقه ابلاغ شده است و تشکیل و توسعه این مراکز به صورت جدی در دستور کار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قرار دارد.
همچنین طبق ماده (2) آیین نامه اجرایی قانون تاسیس، اعضای سازمان را برای فعالیت های مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ملزم به داشتن پروانه از سازمان نموده است که هدف اساسی از فعالیت های مهندسی کشاورزی، ارایه خدمت به جامعه کشاورزی شامل تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و مشاغل مربوط به فعالیت های پیشین، حین تولید و پسین کشاورزی است .


افتتاح سه مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در شهرستان تفت
 
افتتاح سه مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در شهرستان تفت
 

 
افتتاح سه مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در شهرستان تفت
 
 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار