استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: در شرایطی که آمار بیکاران بومی یزد بالاست، اشغال ۳۰ درصد اشتغال استان یزد توسط نیروهای غیربومی توجیه ندارد و صنعتگران به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۸۱۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 18 January 2020

محمدعلی طالبی، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان یزد اظهار داشت: صادرات در کشور ما نماد پویای فضای کسب و کار است و ایثارگری‌های بسیاری در فضای تولید اتفاق می‌افتد و کارهایی که در این عرصه انجام می‌شود، وجه مقدسی دارد که همه تولیدگران و صنعتگران سربازان و فرماندهان این بخش هستند.

وی افزود: در استان یزد با صادرات خوبی مواجه بوده ایم و این در حالی است که برخی از اقلام صادراتی ما از گمرک استان خارج نمی‌شود اما مقرر شد گمرک یزد آمار کاملی از گمرکات دیگر نقاط کشور دریافت کند تا بتوانیم یک ارزیابی کامل و صحیح از صادرات استان یزد داشته باشیم.

طالبی عنوان کرد: باید برای حوزه صادرات با کمک اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و تشکل‌های صنعتی، برنامه ریزی داشته باشیم زیرا به نظر می‌رسد ظرفیت استان بیش از آن چیزی است که امروز فعال شده و می‌توانیم با استفاده از همه ظرفیت‌های استانی و کشوری یک جهش جدی در اقتصاد و صادرات استان به وجود بیاوریم.

وی ادامه داد: کارگروه ویژه توسعه ارتباطات با کشورهای اوراسیا نیز در آبانماه تشکیل شد تا بتوانیم از این ظرفیت خوب برای پیشبرد برنامه‌ها در حوزه صادرات استفاده کنیم زیرا این بازار، بسیار خوب و بکر است و باید بتوانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم.

استاندار یزد از صادرکنندگان خواست: در حوزه اوراسیا و استفاده از این ظرفیت‌ها فعال شوند تا همکاری خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

طالبی عنوان کرد: در حوزه صادرات تنوع بازار صادراتی بسیار خوبی داریم و کشورهای مختلفی مقصد صادرات ما هستند و اکنون واحدهایی داریم که به تنهایی به ۵۰ کشور دنیا صادرات دارند و تحریم‌ها را دور می‌زنند و یاد گرفته اند که چگونه در حوزه صادرات و تولید کار خود را دنبال کنند.

وی با اشاره به مشکلات در مسیر فعالیت تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان با هزاران مشکل تولید و صادر می‌کنند برای اینکه ارز را وارد کشور کنند بنابراین باید مشکلات در مسیر صادرات برای آنها هموار شود.

طالبی عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم در کشور، آمار بیکاری در استان بالاست اما حدود ۳۰ درصد اشتغال استان یزد در اختیار نیروهای غیربومی است.

وی افزود: اینکه نیروهای بومی یزد بیکار باشند، توجیهی ندارد و امیدواریم صنعتگران ما به این موضوع توجه کنند و اهتمام ویژه برای رفع مشکل بیکاری نیروهای بومی یزد به ویژه تحصیلکرده ها داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار