معاون فنی سامانه کارت سوخت اعلام کرد؛
معاون فنی سامانه کارت سوخت و مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انتشار شایعاتی مبنی بر ضرورت سوخت گیری بر اساس مضرب 3.99 را رد کرد.
کد خبر: ۸۱۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ 20 January 2020

«شهرام رضایی»، مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های،نفتی، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، خاطر نشان کرد: نگرانی‎های ایجاد شده در سطح جامعه برای محاسبه میزان سوخت‌گیری به منظور جلوگیری از کاهش سهمیه کارت سوخت بی مورد بوده و هیچ نیازی نیست برای سوخت‌گیری و زدن بنزین چنین اعدادی لحاظ شود.

رضایی در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر کسر بخشی از سهمیه سوخت خودرو‌ها و انتشار برخی جداول و اعداد و ارقام از میزان محاسبات لیتراژ جهت جلوگیری کردن از کسر سهمیه گفت: همانطور که قبلا نیز اطلاع رسانی شده است برای سوخت گیری نیاز به محاسبه هیچ رقم یا عددی نیست بلکه مالکان باید صرفا دستورالعمل صحیح سوخت گیری را رعایت کنند.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: فقط باید افراد بعد از اتمام سوخت گیری نازل را در جایگاه خود قرار داده و تا قبل از ندیدن «عبارت لطفا کارت خود را بردارید»، کارت خود را از نازل خارج نکنند.

معاون فنی سامانه کارت سوخت به مردم اطمینان داد که در صورت رعایت اصول سوخت‌گیری صحیح به هیچ وجه هیچ سهمیه‌ای از کارت سوخت شخصی افراد کسر نمی‌شود.

رضایی ادامه داد: افراد می‌توانند به میزان نیاز سوخت گیری کنند و به هیچ عنوان نیاز به سوخت‌گیری چهار لیتر- چهار لیتر نیست.

گفتنی است شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به دنبال طرح شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر کاهش سهمیه سوخت هنگام سوختگیری اعلام کرد: طراحی سامانه هوشمند سوخت جهت جلوگیری از تخلف حاصل از بیرون کشیدن کارت در حین سوخت‌گیری، بدین‌صورت است که با وارد کردن کارت در کارت‌خوان و مشخص شدن مقدار سهمیه، با شروع سوخت‌گیری، ابتدا ۳,۹۹ لیتر از سهمیه کسر می‌شود و شروع به سوخت‌گیری می‌کند.

در این اطلاعیه آمده‌است: پس از اتمام پیمانه اول، ۳,۹۹ لیتر دیگر از سهمیه کم می‌شود و مجددا سوخت‌گیری ادامه پیدا می‌کند و این فرایند به‌صورت پیمانه پیمانه تا انتهای سوخت‌گیری ادامه می‌یابد.

اگر در حین سوخت‌گیری کارت از کارت‌خوان بیرون کشیده شود مقداری که باقیمانده ۳,۹۹ لیتر است از سهمیه آن کارت کسر می‌شود (برای مثال اگر دو لیتر سوخت‌گیری کرده است و کارت را بیرون بکشد ۱.۹۹ لیتر بیشتر از سهمیه آن کارت کم می‌شود) و اگر همان کارت، دوباره وارد همان کارت‌خوان شود، سهمیه‌ای که بیشتر از لیتراژ برداشت‌ شده از نازل کم شده است، به کارت برگردانده می‌شود.

همین عبارت، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ضرورت سوختگیری بر اساس مضرب 4را تقویت کرد اما درادامه این اطلاعیه آمده‎است: تاکید می شود که در صورت خارج کردن زودهنگام کارت سوخت از کارتخوان جایگاه، سوختگیری قطع می شود و لیتراژ مذکور از سهمیه کسر میشود، لیکن صرفاً به اندازه لیتراژ سوختگیری شده، هزینه محاسبه خواهد شد.

همچنین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مجدداً در خصوص نحوه صحیح سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت شخصی توضیحات ذیل را یادآور شد؛ ابتدا کارت سوخت شخصی خود را داخل کارتخوان قرار دهید، سپس رمـز چهار رقمی آن را وارد کنید، نازل را برداشته و سوخت‌گیری را آغاز کنید،‌ بعد از اتمام سوخت‌گیری، نازل را به‌درستی سر جای خود قرار داده و پس از مشاهده پیام "کارت را بردارید" کارت سوخت شخصی خود را از کارتخوان خارج کنید.

هموطنان عزیز توجه کنند که از برداشتن کارت سوخت شخصی خود از کارتخوان جایگاه قبل از قرار دادن نازل در جای خود، باید جداً خودداری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار