رئیس پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری زن جوانی در فضای مجازی که با ترفند ازدواج توانسته بود با وعده‌های دروغین مبلغی در حدود ۱۴ میلیون تومان از مرد ۵۹ ساله کلاهبرداری کند، خبر داد .
کد خبر: ۸۱۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 03 February 2020

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: شاکی در اظهارات خود، آشنایی خود با فرد کلاهبردار را در یکی از گروه‌های دوستیابی عنوان کرد و گفت این زن با ارسال پیامی مبنی بر اینکه مدت ۶ ماه است با یک فرزند که سرپرستی وی را برعهده گرفته و از همسرش به دلیل اعتیاد متارکه کرده و به دلیل مشکلات مالی تمایل به ازدواج مجدد دارد.

وی افزود: فرد کلاهبردار توانسته بود با جلب اعتماد اعم از ارسال عکس‌های خصوصی و شخصی و درد دل‌های مرسوم و سوء‌استفاده از احساسات مرد ۵۹ ساله به بهانه عمل زیبایی و خرید لوازم آرایشی بهداشتی اقدام به کلاهبرداری طی چند مرحله کرده و سپس متواری شده است .

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: متهم نیز فردی باهوش بوده و برای دریافت مبالغ واریزی شماره کارت دوستان خود را ارائه داده که ردپایی از خود بر جای نگذارد و از سویی حدود سه میلیون تومان فقط شارژ اخاذی کرده با عنوان بسته مکالمه و داده اینترنت، ولی هربار با بهانه‌های مختلف از دیدار حضوری پرهیز و شاکی را فریب داده است.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: افراد سودجو با راه‌اندازی صفحه‌های غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی و دادن وعده‌هایی در خصوص ازدواج دائم یا موقت و دوستی‌های غیر اخلاقی از کاربران کلاهبرداری کرده و باعث رواج فساد در جامعه می‌شوند، از این رو توصیه میگردد ضمن پایبندی به اصول شرعی و اخلاقی از ورود به شبکه‌های اجتماعی که باعث تخریب افکار آنها شده و گسست زندگی فردی و اجتماعی آنها را به دنبال دارد خودداری کرده و فریب وعده‌های دروغین شیادان اینترنتی را نخورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاربران می‌توانند برای دریافت توصیه‌های پیشگیرانه پلیس فتا به سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و همچنین در صورت بروز مشکل از طریق شماره تماس ۲۱۸۲۵۰۵۰ با پلیس فتا استان یزد به صورت شبانه روزی تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار