رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: در محل احداث اولین سمپوزیوم خشت خام در مجاورت حصار تاریخی شهر، پارک مجسمه‌های خشتی احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۲۰۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 06 February 2020

محسن عباسی هرفته در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پارک در حاشیه بافت تاریخی، سرانه فضای سبز در این محدوده را افزایش داده و شخصیتی هم خوان با بافت تاریخی دارد.

وی افزود: پارک مجسمه‌های خشتی، برای اولین بار در کشور در یزد و در مجاورت حصار خشتی شهر شکل می‌گیرد و شامل مجسمه‌ها و سازه‌هایی است که هنرمندان هنرهای تجسمی با خشت برپا کرده‌اند.

عضو شورای شهر یزد با بیان اینکه شهر یزد در سال آینده میزبان سمپوزیسیوم ملی خشت خام است، تاکید کرد: مقرر شده بود این سمپوزیسیوم در اسفندماه امسال برگزار شود که به دلیل تراکم برنامه‌های شهری به سال آینده موکول شد.

عباسی هرفته گفت: در مناطق مختلف شهر بنا بر ضروریات و بافت محیطی آن منطقه اقداماتی در راستای بازپیرایی و احداث پارک توسط شهرداری صورت گرفته که این مهم در محله سیدگل سرخ شهر یزد در قالب احداث پارک خشتی مذکور بوده است.

وی افزود: با توجه به ضرورت بهبود وضعیت سیما و منظر شهری، شورای اسلامی شهر یزد به صورت جدی به دنبال استفاده از طرح‌های متناسب با ویژگی‌های جغرافیایی و فرهنگ مردم یزد در سطح شهر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار