در پی انتشار شایعه بیماری کرونا صورت گرفت؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به وضعیت انتشار بیماری کرونا در چین و حساسیت های آن در کشور، از لغو تورهای گردشگری و توقف برنامه های سال نوی چینی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸ 08 February 2020

 سید مصطفی فاطمی با اشاره به تاثیر اخبار منفی وجود کرونا در یزد اظهار داشت: در حالی از سوی برخی از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های داخلی با هدف جلب مخاطبان بیشتر، اخباری مبنی بر وجود کرونا در یزد منتشر شد که بازخوردهای منفی این اخبار نادرست حتی در سطح بین‌المللی تاثیراتی سوء بر گردشگری استان گذاشت.

وی با اشاره به لغو تعدادی از تورهای رزرو شده یزد ادامه داد: هر چند در شرایط نامطلوبی در حوزه گردشگری کشور و استان هستیم ولی اخبار منفی مربوط به کرونا منجر به تشدید این وضعیت شده است.

این مسئول با اشاره به نبود هیچ موردی از کرونا در یزد، خاطرنشان کرد: حساسیت‌های زیادی در این رابطه به علت اهمیت این بیماری در سلامت مردم وجود دارد، به طوری که علاوه بر توصیه‌های وزارت بهداشت، واحدهای اقامتی استان نیز نسبت به شناسایی موارد مشکوک ملزم هستند و هیچ نگرانی از این بابت مردم را تهدید نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام کشور چین درگیر این مسئله نیست و کرونا حتی برخی از ایالت‌ها و استان‌های کشور چین را درگیر نکرده است و بسیاری از این گردشگران نیز هیچ ارتباطی با استان‌های درگیر کرونا ندارند افزود: بر همین اساس اجرای برنامه سال نو چینی‌ در یزد از دستور کار خارج شد.

فاطمی با بیان اینکه قرار بود رویداد ایران باشکوه همزمان با سال نو و تعطیلات چینی‌ها از چهارم تا بیستم بهمن‌ در تهران، اصفهان، یزد، کرمان، البرز، سمنان، فارس، قزوین، همدان و مناطق آزاد به‌عنوان شهرهای میزبان برگزار شود اظهار داشت: وزارت مربوطه، اجرای برنامه ایران باشکوه را از دستور کار خود خارج کرد و ظرف چند روز گذشته ابلاغیه‌ای از سوی این وزارتخانه به ادارات تابع مبنی بر رعایت این موضوع ارسال شد.

وی بیان داشت: گردشگری بسیار تابع و تاثیرپذیر از اخبار و شرایط بحرانی است و هر نوع خبر منفی می‌تواند تاثیری بعضاً بلند مدت بر حوزه گردشگری داشته باشد.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار