علی‌محمد عبدلی معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد می‌گوید: تا کنون بالغ بر 15 هزار تولد ناشی از زحمات و تلاش همکاران و اساتید من در این پژوهشکده بوده است.
کد خبر: ۸۲۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 10 February 2020

پژوهشکده علوم تولید مثل یزد که در سال 1368 در این شهر تأسیس شد، هر ساله میزبان زوج‌های زیادی از سراسر ایران و کشورهای همسایه و البته برخی از کشورهای اروپایی است و طعم شیرین بچه‌دار شدن را به خیلی از زوج‌ها چشانده است.

از دنیا عقب نیستیم

پروفسور عباس افلاطونیان رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد در این ارتباط می‌گوید: قبل از تأسیس این مرکز، زوج‌های نابارور مجبور بودند با حمایت دولت و کمیته‌ای که در وزارت‌خانه برای ارز دادن تخصیص داده بودند و تشخیص می‌دادند، به خارج از کشور اعزام شوند و این خیلی هزینه‌بر بود، به طوری که شاید هر زوجی که می‌رفتند و برمی‌گشتند 100 هزار دولار خرج داشت.

وی با بیان اینکه در خیلی از زمینه‌ها در این رشته ما از دنیا عقب نیستیم، عنوان می‌کند: جز کسانی بودیم که شاید در دنیا اولین بار مدعی شدیم که استفاده از جنین منجمد به اندازه جنین تازه اثربخش است و می‌تواند حاملگی داشته باشد.

مراجعه سالانه 12 هزار زوج به پژوهشکده یزد

پژوهشکده علوم تولید مثل یزد امید باروری را برای مراجعان تا 30 درصد محقق کرده است و همین امر موجب شده تا سالانه 12 هزار زوج به این پژوهشکده مراجعه کنند و 90 درصد خدمات درمانی به بیماران غیربومی است.

مراجعان علاوه بر شهرهای مختلف ایران، از کشورهای کویت، قطر، عراق، افغانستان و پاکستان و البته برخی از کشورهای اروپایی به پژوهشکده علوم تولید مثل یزد مراجعه می کنند.

تولد 15 هزار تولد در پژوهشکده یزد

دکتر علی‌محمد عبدلی معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد می‌گوید: تا کنون بالغ بر 15 هزار تولد ناشی از زحمات و تلاش همکاران و اساتید من در این پژوهشکده بوده است.

تولد نخستین نوزاد حاصل از تکنیک IVF، تولد نخستین نوزاد حاصل از تکنیک IVM، تولد نخستین نوزاد حاصل از جنین منحمد، تولد نخسیتن نوزاد حاصل از تکنیک IUI، از جمله دستاوردهای پژوهشکده علوم تولید مثل یزد است.

دکتر مریم افتخار عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد در این رابطه می‌گوید: این پژوهشکده، تنها مرکزی در ایران است که از IVM به صورت درمانی برای درمان بیماران استفاده می‌کند و ما الان این روش را به صورت درمانی برای بیمارانی که حتی پاسخ مناسب در طول سیکل‌های درمانی نداشتند استفاده کردیم.

همچنین تولید سلول‌های بنیادی و ساخت بافت از ذرات نانوتکنولوژی برای پژوهش بر روی بیماران خاص مانند سلول‌های بنیادی رویانی انسانی و سلول‌های مزانشیمی که از هر کدام از بافت‌های مختلف بدن به دست آمده است، از جمله فعالیت‌ها دیگر این پژهشکده محسوب می‌شود.

دکتر محمدعلی خلیلی معاون آموزشی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد در این ارتباط به پژوه حفظ باروی در افراد سرطانی اشاره می‌کند و می‌گوید: با انجام پروژه حفظ باروی در افراد سرطانی، ما می‌توانیم قبل از انجام شیمی‌درمانی بافت تخمدان این افراد را بصورت انجماد ذخیره کنیم و بعد از رهایی از سرطان مجددا بافت را به بدن خود شخص پیوند بزنیم و باروی این افراد را به این شکل حفظ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار