جمع زیادی از داروسازان سراسرکشور با تجمع در سازمان نظام پزشکی به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مقرره وزارت بهداشت در مورد تعرفه خدمات دارویی اعتراض کردند.
کد خبر: ۸۲۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ 15 February 2020

جمع زیادی از داروسازان با تجمع در سازمان نظام پزشکی به رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مقررات وزارت بهداشت در مورد تعرفه خدمات دارویی اعتراض کردند.

مهدی زارعی، عضو انجمن داروسازان ایران گفت: داروسازان مورد بی مهری قرار گرفته‌اند و اعتراض امروز، اعتراض به همه تکانه‌هایی است که به دستاوردهای داروسازان کشور وارد شده است. در حیطه مسؤولیت  دیوان عدالت اداری نیست  و به همین جهت  دیوان محترم نباید به این موضوع ورود می‌کرد، هیچ‌کس نمی‌تواند خدمات داروسازان در سیستم درمانی کشور را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: برای داروساز در داروخانه، حجم زیادی مسؤولیت ، نظارت و خدمات تعریف شده  و بالطبع ارزش خدمات هم باید پرداخت شود. هیأت محترم دولت و یا وزارت بهداشت مجوز دریافت  تعرفه خدمات دارویی را طی سالیان گذشته بار ها جهت اجرا ابلاع کرده‌اند، هنوز آن مصوبات جاری است و در عمل هیأت دولت به‌عنوان بالاترین مقام اداری کشور تعرفه خدمات دارویی را به رسمیت شناخته است.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران افزود: داروسازان متجاوز از سی سال بابت خدماتشان در داروخانه تعرفه خدمات دارویی می گیرند و تعرفه جزو حقوق قانونی داروسازان بوده و خواهد بود. ارزش خدمات دارویی داروسازان نه قابل انکار است نه قابل ابطال، اشتباه نشود دیوان مقرره وزارت بهداشت را در مورد تعرفه داروسازان  را ابطال نموده است و نه اصل تعرفه را. یادآور می‌شوم که خدماتی که داروسازان کشورمان در داروخانه انجام می‌دهند هم سطح کشورهای تراز اول دنیاست .

به گفته وی، همانطور که خدمات داروسازان در چرخه درمان به رسمیت شناخته شده، باید تعرفه آن خدمات هم به رسمیت شناخته شود، وزارت بهداشت و درمان باید ترتیبی اتخاد نماید  که تعرفه خدمات دارویی در روال اداری طوری  برنامه ریزی و مصوب گردد که قابل ایراد و ابطال بوسیله دیوان نباشد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار