رئیس ستاد انتخابات یزد:
رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: استفاده از استامپ در شعب اخذ رای برای رای‌دهنگان الزامی نبوده و اختیاری است.
کد خبر: ۸۲۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 21 February 2020

احمد ترحمی اظهار داشت: با توجه به وجود دستگاه‌های احراز هویت و اطمینان از تشخیص هویت رای‌دهندگان و پیرو تقاضای بیشتر ستاد‌های انتخاباتی برای حفظ سلامتی هموطنان عزیز، مقرر شد استفاده از استامپ الزامی نبوده و اختیاری باشد.

وی با اشاره به حساسیت‌هایی که برای حفظ سلامتی افراد در مقابله با ویروس کرونا وجود دارد ادامه داد: بر اساس نامه وزارت بهداشت مبنی بر حذف استامپ و نیز موافقت شورای نگهبان، وزارت کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد و الزام به استفاده از استامپ را حذف کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: شهروندان عزیز باید بدانند که در هنگام رای‌گیری، اجباری برای ثبت اثرانگشت با استامپ وجود ندارد.

وی در خصوص روند برگزاری انتخابات نیز عنوان کرد: حدود ۱۵ هزار نفر اعم عوامل اجرایی، نظارت بازرسی نیرو‌های انتظامی در ۱۰ شهرستان و ۱۱ بخش مستقل مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

ترحمی با بیان اینکه ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در سراسر استان یزد وجود دارد، ادامه داد: در تمامی محلات دارای بافت جمعیتی شعب اخذ رای در مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برپا شده است.

رئیس ستاد انتخابات یزد با اشاره به وجود ۱۷۲ شعبه اخذ رای سیار در استان یزد ادامه داد: افرادی که به دلایلی همچون بیماری و حضور در شیفت‌های کاری توانایی مراجعه در شعب اخذ رای ثابت را ندارند، می‌توانند با تماس با فرمانداری ها، بخشداری‌ها و ستاد انتخابات در خواست حضور شعب اخذ رای سیار را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار