همدان رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان همدان از احراز ۹ مورد تخلف انتخاباتی در هیئت نظارت استان خبرداد و گفت: استان همدان یکی از برترین استان‌هایی بوده که کمترین تخلفات انتخاباتی را داشته است.
کد خبر: ۸۲۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ 21 February 2020
همدان رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان همدان از احراز ۹ مورد تخلف انتخاباتی در هیئت نظارت استان خبرداد و گفت: استان همدان یکی از برترین استان‌هایی بوده که کمترین تخلفات انتخاباتی را داشته است.

به گزارش ایسنا؛ محمودرضا عراقی جمعه دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سیاست هیئت بازرسی پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی بوده و خوشبختانه جلوی بسیاری از تخلفات گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی تخلف داشته‌ایم، تصریح کرد: امسال هر سه شعبه اخذ رأی یک بازرس وجود دارد و یک بازرس ویژه از مدیران کل استان در هر شهرستان حضور دارند و برای سلامت انتخابات استان تلاش می‌کنند.

عراقی با اشاره به اینکه همه پایه‌های قدرت و نهادسازی ما بعد از انقلاب با رأی مردم بوده است، یادآور شد: ما انقلاب کردیم که مردم سالاری دینی داشته باشیم به‌طوریکه ضمن رعایت اصول مذهب، انتخاب آزاد را داشته باشیم.

عراقی بیان کرد: هیئت بازرسی وظیفه پیشگیری دارد و دو دستگاه حق نظارت بر فرآیند انتخابات را دارند که یکی هیئت بازرسی است که هدف آن پیشگیری از تخلفات است خوشبختانه در طول این مدت تا پیش از انتخابات هیچ‌گونه تخلفی از سوی کارکنان دولت نداشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه اعضای هیئت بازرسی استان ۶۶ نفر هستند و هیچ شعبه استان بدون بازرس نیست، ادامه داد: در زمینه تخلفات داوطلبان که بیشتر در زمینه آغاز زودهنگام تبلیغ بوده، ۱۹ مورد تخلف به ما اعلام شد که فقط ۹ مورد احراز شد.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شده است، افزود: استان همدان یکی از برترین استان‌هایی بوده که کمترین تخلف انتخاباتی را داشته است.

عراقی با اشاره به حضور بازرسان ویژه در شعب اخذ رأی استان همدان، گفت: در سطح همدان چهار بازرس ویژه، ملایر دو بازرس، در سطح هر یک از شهرستان‌ها نیز یک بازرس ویژه وجود دارد.۸۴۲ بازرس، ۱۴ بازرس ویژه و سه سربازرس در شعب اخذ رأی استان وجود دارد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان همدان درباره خرید و فروش رأی در شعب اخذ رأی استان، یادآور شد: خرید و فروش رأی غالبا یک یا دو شهرستان گزارش شده و ما بازرسان ویژه را مأمور کردیم که رصد کردند کذب محض بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار