سخنگوی شورای شهر یزد خبر داد؛
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که پنج دستگاه تست بیماری کرونا در کشور وجود دارد، گفت: شهرداری یزد یک دستگاه تست کرونا را خریداری و در این استان مستقر می‌کند.
کد خبر: ۸۲۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 01 March 2020

«حمیدرضا قمی» در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده و در دستور کار شورای اسلامی شهر یزد برای مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: پنج دستگاه تست بیماری کرونا در کشور وجود دارد که از این تعداد قرار است یک دستگاه توسط شهرداری یزد خریداری و در این استان مستقر شود.

وی افزود: استفاده از بیلبوردهای شهری برای آموزش شهروندی در بحث کرونا، ضدعفونی کردن شبانه ناوگان حمل و نقل و سرویس بهداشتی عمومی، از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری یزد است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که شهرداری همسو با متولی بهداشت و درمان نسبت به کنترل شیوع کرونا اقدام می‌کند، گفت: کنترل مبادی ورودی شهر یزد از دیگر اقدامات در دستور کار است.

این عضو شورای شهر در ادامه طرح بازپیرایی 71 پارک‌ سطح شهر را از دیگر اقدامات در دستور کار جدی شورا و شهرداری یزد دانست و تصریح کرد: استفاده از نیروهای دانش‌بنیان بومی برای زیباسازی شهری یزد در دستور کار مدیریت شهری است.

قمی با بیان این‌که افزایش کمی و کیفی خدمات شهری یکی از اولویت‌های اجرایی شهرداری و شورای شهر در یزد است، بیان کرد: شهرداری در حال خرید 20 دستگاه اتوبوس 18 متری و 10 دستگاه اتوبوس 12 متری معمولی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره وجود 50 دستگاه اتوبوس فرسوده در پارکینگ شهرداری، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است اتوبوس‌های فرسوده استاندارد و بازسازی و در صورت نیاز وارد چرخه مصرف شوند.

این مسئول راه‌اندازی سامانه اتوبوس‌یاب را از دیگر خدمات انجام شده برای توسعه حمل و نقل عمومی دانست و بیان کرد: سه خط BRT برای شهر یزد پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که تقویت زیرساخت‌های گردشگری مستلزم تقویت روابط بین‌المللی و خواهرخواندگی یزد با شهرهای مختلف و بزرگ جهان است، تصریح کرد: اختصاص بودجه لازم محیط زیستی برای تمام طرح‌های در دستور کار شهرداری از جمله اقدامات حائز اهمیت شورای شهر یزد است.

قمی با بیان این‌که صنعت گردشگری ایران بعد از حوادث اخیر کاهش چشمگیری یافته است،بیان کرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور معرفی بیش از پیش شهر یزد ضروری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهیمت اختصاص 54 درصدی طرح‌های عمرانی تا پایان دیماه 98، خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه یک میلیارد و 200 میلیارد تومانی برای مناسب سازی فضاهای شهری ویژه معلولین، از دیگر اقدامات انجام شده توسط شورای شهر یزد است.

این مسئول با بیان این‌که جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای توسعه بیش از پییش ضروری است، گفت: جذب سرمایه گذار 60 میلیارد تومانی در حوزه شهر هوشمند به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از دستاوردهای این دوره شورای شهر در یزد است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار