استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به افزایش میزان تولید مواد ضدعفونی در یزد گفت: مشکلات ناشی از کمبود مواد ضدعفونی در یزد کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۸۲۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 03 March 2020

محمدعلی طالبی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد  اظهار داشت: در ستاد ملی تصمیمی در زمینه مرخصی زندانیانی که دارای علائم بیماری نیستند گرفته شده که امیدواریم با همکاری دستگاه قضائی و زندان این اقدام در استان انجام شود.

وی در ارتباط با موارد پیشگیری از بیماری در این مورد تصریح کرد: مقرر شده در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی نظارت داشته و بررسی تایید سلامت آنها را انجام دهد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در بحث کاهش ساعت اداری ادارات تصمیم گرفته شده که تا ساعت 12 این کاهش انجام شود و جمع‌بندی بر این بود اگر نیاز به اصلاح روند هست، اقدام کنیم ولی فعلا همان وضعیت در حال انجام است.

طالبی ادامه داد: در رابطه با کارمندانی که مشکلات بیماری زمینه‌ای یا سن بالا دارند، مقرر شده که شرایط استفاده از مرخصی استحقاقی یا دورکاری برای آنها فراهم شود و به محل کار مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، کمیته‌ای مرکب از نمایندگان سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و خریدهای ضروری در این کمیته مطرح و پس از تصویب اقدام لازم صورت می‌گیرد.

استاندار یزد ادامه داد: در رابطه با تولید کارخانجات مسئولیتی به وزارت صمت واگذار شده که در افزایش تولیدات کار کنیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در استان انجام شد و الان در رابطه با مایع ضدعفونی کننده واحدهای ما فعال شده‌اند و تا چند روز آینده احتمالا مشکلات موجود را کم می‌کنیم.

طالبی تصریح کرد: الان توزیع برخی اقلام شروع شده و درخواست داریم در توزیع به گونه‌ای عمل شود که مردم توزیع را حس کنند.

وی با بیان اینکه ستاد ملی مسئولیتی به نیروی انتظامی در رابطه با کنترل وردوی‌های استان داده و موارد مشکوک باید به قرنطینه 14 روزه بروند افزود: مسافرینی که قصد سفر به یزد را دارند باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که اگر مشکوک شناسایی شوند، 14 روز باید قرنطینه شوند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه باید همه موارد بهداشتی در سطح شهر برای پیشگیری از این بیماری انجام شود گفت: شهرداری‌ها مسئولیتی برای ضد عقونی سرویس‌های حمل و نقل دارند که خوشبختانه در استان انجام شده و در حال انجام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار