مصطفی فاطمی گفت: تأسیسات گردشگری استان با وجود متحمل شدن ضرر میلیاردی از کرونا، جهت پیشگیری از شیوع آن، برای تعطیلی مراکز اقامتی اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۸۲۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 03 March 2020

مصطفی فاطمی گفت: از همان زمانی که کرونا در کشور چین شایع شد به اماکن اقامتی در یزد توصیه کردیم که موارد مشکوک در مسافران را با مراکز بهداشت در میان بگذارند و هماهنگ باشند که اگر موردی مشکوک وجود داشت مورد بررسی قرار گیرد. 

وی با اشاره به تشدید نظارت بر مراکز اقامتی افزود: از همان روزهای ابتدایی بحث‌های آموزشی در سطح مدیران مجموعه‌های اقامتی در دستور کار قرار گرفت و برای اینکه تجمع نداشته باشیم کلاس‌های آموزش مدیران به پرسنل نیز انجام گرفت و این روند تا هفته گذشته ادامه داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه مکاتبه با تأسیسات گردشگری در خصوص ضدعفونی کردن واحدهای اقامتی یزد انجام شد، افزود: با وجود مشکلات و عدم وجود امکانات لازم برای ضدعفونی این کار انجام شد و همچنین از استان‌هایی که درگیر این بیماری بودند پذیرش مسافر انجام نشد و تورهای گردشگری به استان‌هایی که درگیر این بیماری بودند نیز برگزار نشده است.

فاطمی با بیان اینکه جلوگیری از برگزاری جشن‌های عروسی و مراسم نیز در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: بخشنامه‌ای به ما ابلاغ شد مبنی بر اینکه موزه‌ها و اماکن گردشگری بازدید دسته جمعی نداشته باشند که با توجه به درخواست کمیته پدافند زیستی استان از هفته گذشته موزه‌های تحت نظر اداره گردشگری تعطیل شد و سپس بازدید از کل اماکن گردشگری نیز تعطیل شد. 

وی با بیان اینکه اکثر مجموعه‌های اقامتی و هتل‌های بزرگ یزد تا زمان برگشتن شرایط به وضعیت بهبود تعطیل شدند، ادامه داد: در این مدت ابتدا از واحدهای گردشگری شهرستان‌ها درخواست تعطیلی کردیم و دستورالعملی برای واحدهای گردشگری نداشتیم اما تأسیسات گردشگری با توجه به مشکلاتی که داشتند و میلیاردی متضرر شدند و همچنین با وجود اینکه هتل‌ها رزروهای زیادی داشتند، جامعه هتل داران خودشان برای پیشگیری از کرونا برای تعطیلی مجموعه‌های اقامتی اعلام آمادگی کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد عنوان کرد: در ستاد خدمات سفر سه سناریو طراحی کردیم، در اولین سناریو، شرایط حساس پیش بینی شده است که در این صورت پذیرش مسافران با در نظر گرفتن و رعایت موارد بهداشتی، ضدعفونی کردن مراکز اقامتی، ستادهای اسکان و اماکن گردشگری می‌باشد.

فاطمی افزود: در سناروی دوم با پیش بینی شرایط حاد، پذیرش مسافر در مراکز اقامتی و گردشگری صرفا با استقرار تیم سلامت، پزشک و با بررسی شرایط مهمان صورت بگیرد و فعالیت‌های کلیه اقامتگاه‌های موقت، غیر رسمی، نیمه رسمی، خوابگاه‌ها، خانه‌های مسافر، مهمانسرای ادارات، زائرسراها، سالن‌های ورزشی و ... به طور کامل متوقف شود.

وی با بیان اینکه در سناریو سوم قرنطینه کامل پیش بینی شده که هتل‌ها در حوزه سلامت آنچه که در کمیته پدافند زیستی تصمیم گرفته می‌شود انجام دهند و حتی در اختیار مجموعه بهداشتی قرار گیرند، افزود: لازم است جلسه مشترک ستاد پیشگیری از کورنا و کمیته پدافند زیستی استان تشکیل شود.

فاطمی عنوان کرد: کمیته گردشگری با رصد فضای مجازی که انجام می‌دهد می‌دانیم که مردم چگونه در مورد یزد تصمیم می‌گیرند، جاذبه‌های گردشگری یزد را چه میزان جستجو کرده‌اند و این موارد در روزهای مختلف چقدر نوسان داشته است که بر اساس این رصد، مشاهده می‌شود که پذیرش به سمت اقامتگاه‌های غیر رسمی سوق پیدا می‌کند و بهتر است وارد مرحله دوم سناریوهای تعریف شده بشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار