مسئول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خبر داد: خانه امامی شهر میبد متعلق به دوره صفویه و با ۴۰۰ سال قدمت، به دلیل ساخت و ساز بتنی در آن با دستور دادستان پلمب شد.
کد خبر: ۸۲۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 08 March 2020

«منیژه جعفری» مسئول واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از پلمب یک بنای تاریخی 400 ساله به دلیل مرمت غیراصولی و ناهمگون خبر داد و گفت: مالک خانه، در این بنای ارزشمند با استفاده از بتن اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بود در حالی که بر اساس قوانین و مقررات میراث فرهنگی هر گونه دخل و تصرف در بناهی ثبت شده در فهرست آثار ملی، بدون هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس قوانین میراث فرهنگی هر گونه دخل و تصرف و مداخله در بناهای ثبتی و بافت تاریخی باید با هماهنگی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی و با مصالح سنتی و همگون با بافت تاریخی صورت گیرد.

مسول حقوقی اداره کل میراث فرهنگی یزد با قدردانی از مسوولان و مقامات قضایی شهرستان میبد در برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته در محدوده بافت تاریخی، تصریح کرد: حفاظت از آثار تاریخی پاسداشت هویت تاریخی مردم یک شهر است و احترام به ضوابط حاکم بر آن، -وظیفه‌ای همگانی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار