عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد استفاده از تغذیه مناسب را برای کاهش استرس در این برهه زمانی که شیوع کروناویروس نگرانی و استرس بسیاری از مردم را به همراه داشته است، توصیه کرد.
کد خبر: ۸۲۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 08 March 2020

دکتر «سیدکاظم کاظمینی» متخصص طب ایرانی سنتی با اشاره به تاثیر مواد غذایی و تغذیه مناسب و هدفمند در جهت کاهش اضطراب و حفظ آرامش به ویژه در برهه زمانی کنونی، یاداور شد: استرس یکی از دلایل تضعیف سیستم ایمنی بدن به شمار می‌رود و با مدیریت آن می‌توان در راستای حفظ سلامت خود از ابتلا به کرونا اقدام کرد.

وی در همین رابطه افزود: یکی از دمنوش‌های بسیار خوب برای کاهش اضطراب، نگرانی و تپش قلب، دمنوش خوش طعم گیاه دارویی بادرنجبویه است که در درمان بی‌خوابی نیز موثر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که می‌توان روزانه دو مرتبه و هر بار حدود ۱۰ برگ از این گیاه دارویی را دم و استفاده کرد، تاکید کرد: البته این دمنوش باید در بیماران دارای کم‌کاری تیروئید با احتیاط مصرف شود ولی مصرف آن در زنان باردار توصیه نمی‌شود.

وی از تاثیر مصرف چای، قهوه، نسکافه و ترکیبات مشابه آن در افزایش اضطراب یاد کرد و با تاکید بر پرهیز از مصرف این موارد، گفت: ترکیبات و فرآورده‌های میوه به، بهار نارنج، گل محمدی و گلاب بسیار برای کاهش اضطراب و استرس مفید است.

کاظمینی از تاثیر افزایشی ادویه‌جات تند و تیز و فست فودها بر ایجاد استرس در افراد خبر داد و گفت: بوی اقلامی مانند گلاب، سیب و خیار در کاهش اضطراب موثر است و باید توجه داشت که از سوی دیگر شیرینی‌جات غیرطبیعی، فرآوردهای مصنوعی، کیک و کلوچه و آب‌میوه‌های صنعتی موجب افزایش اضطراب می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار